این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
فصلنامه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
، جلد ۲۲، شماره ۲، صفحات ۱۳۰-۱۳۶
عنوان فارسی
بررسی اثر تحریکات بینایی در بهبود تمیز شنیداری کودکان آموزشپذیر سندرم داون شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
سابقه و هدف: علیرغم وجود مشکل در پردازش و تمیز شنیداری افراد مبتلا به سندرم داون،این افراد مجهز به سیستم بینایی قوی میباشند. جفت شدن فرایندهای بینایی و شنیداری بر طبق crossed modality و نیز تاثیر عملکرد نورونهای آینهای با توجه به نقش آنها در انتقال معنای حرکت از بینایی به شنیداری، دلایل انتخاب و ارایه محرکات بینایی برای تاثیر گذاری بر مهارت شنیداری در مطالعه حاضر محسوب میشوند. روش بررسی: در این پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و بر اساس تحقیقات مشابه، تعداد 60 فرد مبتلا به سندرم داون آموزشپذیر شرکت داده شده و با نمونهگیری تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. در ابتدا تست تمیز شنیداری man wep از هر دو گروه گرفته شد. به گروه آزمایش، 10 جلسه الگوهای بینایی ارائه و بعد مجدد تست مذکور اجرا شد. پس از گردآوری اطلاعات، در دو سطح توصیفی و استنباطی تحلیل به عمل آمد. یافتهها: تحلیل دادهها از طریق t student دو گروه مستقل و وابسته، نشان داد که تحریکات بینایی بر بهبود تمیز شنیداری کودکان سندرم داون موثر خواهند بود (05/0>p).نتیجهگیری: این تحقیق نشان میدهد که تحریکات بینایی در کودکان سندرم داون میتواند مهارت تمیز شنیداری آنها را تقویت کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تمیز شنیداری، کراس مودال، نورونهای آینهای، سندرم داون
عنوان انگلیسی
Influence of visual stimulation in improvement of auditory discrimination in educable Down syndrome children in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
Background: Processing and auditory discrimination is defected in Down syndrome children. On the other hand, they are outfitted with the strong visual sense. According to crossed modality, auditory and visual processes match together. In addition, by considering the role of mirror neurons in transmission information from visual to auditory, researchers set these as essential reasons for demonstration visual stimulations in accordance to effect auditory skills in this study. Materials and Methods: 60 persons with Down syndrome were randomly into two groups of experimental and control (each 30 subjects). We took WEP MAN test from all of them and gave ten sessions of visual model to the experiment group and then we took WEP MAN test again. Results: There were significantly association between the function of mirror neurons and auditory discrimination skill of Down syndrome persons (p< 0.05). Conclusion: This study showed that visual stimulation can reinforce the auditory discrimination skill among Down syndrome persons.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فاطمه خلیلی کرمانی | fatemeh khalili kermani
bsc, language and speech pathology, semnan university of medical sciences, semnan, iran; ma, general psychology, islamic azad university, rud-e-hen branch, rud-e-hen, iran
کارشناس گفتاردرمانی، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن (Islamic azad university of roodehen)
صفیه بهزادی | safieh behzadi
phd of animal sciences, department of psychology, islamic azad university, rud-e-hen branch, rud- e- hen, iran
دکترای علوم جانوری، دانشکده روانشناسی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد رودهن
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن (Islamic azad university of roodehen)
محمدهادی جاذبی زاده | mohammad hadi jazebizade
ma, clinical psychology, islamic azad university, rud-e-hen branch, rud- e- hen, iran; ma, general psychology, faculty of psychology and training sciences, tehran university, tehran, iran
کارشناس ارشد روان شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن (Islamic azad university of roodehen)
نشانی اینترنتی
http://www.iau-tmuj.ir/browse.php?a_code=A-10-155-50&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
روانشناسی
نوع مقاله منتشر شده
موردی- شاهدی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات