این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
Journal of Agricultural Science and Technology
، جلد ۲۲، شماره ۳، صفحات ۶۱۱-۶۲۴
عنوان فارسی
اولویتبندی استراتژیهای کسب و کار و منابع بازاریابی با استفاده از رهیافت فرآیند تحلیل شبکهای (ANP)
چکیده فارسی مقاله
امروزه با شدید شدن رقابت در بازارهای داخلی و بینالمللی، توانایی شرکتهای تجاری کشاورزی برای بقاء و رشد بستگی به انتخاب و به کارگیری استراتژی مناسب کسب و کار دارد. اما، در واقع این امر آنچنان که به نظر می رسد ساده نیست، زیرا برای انتخاب مناسبترین استراتژی کسب و کار، در نظر گرفتن معیارهای متعدد و روابط میان آنها حائز اهمیت میباشد. افزون بر این، تطابق استراتژی کسب و کار با منابع سازمان برای به دست آوردن مزیت رقابتی ضروری است. با استفاده از مدل ANP، انتخاب مناسبترین استراتژی کسب و کار برای یکی از بزرگترین شرکتهای زعفران در ایران هدف اصلی این مطالعه میباشد. نتایج مطالعه نشان داد که استراتژی تمایز با اثر 39 درصد بیشترین اولویت را دارد. یافته دیگر مطالعه این است که قابلیتهای مدیریتی در میان منابع سازمان به طور نسبی اهمیت بیشتری در انتخاب استراتژی کسب و کار دارد. با توجه به نتایج مطالعه، پیشنهاد میشود که مدیران برای اجرای استراتژی تمایز به بهبود وضعیت مالی، شناخت نیازهای مشتریان و ارائه محصولات و خدمات جدید نوآورانه توجه ویژهای داشته باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Prioritization of Business Strategies and Marketing Resources Using the Analytic Network Process (ANP) Approach
چکیده انگلیسی مقاله
Today, with the growing competition in domestic and international markets, the ability of agribusiness companies to survive and to grow depends on choosing and implementing a sustainable business strategy. However, this task actually is not as easy as it seems, because it is important to consider various criteria and interrelations between them for choosing the best business strategy. Additionally, matching business strategy with organizational resources is essential for gaining a competitive advantage. Using the ANP model, the purpose of the current study was to select the most suitable business strategy for one of the largest saffron companies in Iran. The results revealed that differentiation strategy had the highest priority with 39% of the influence. Another finding was that managerial capabilities among organizational resources were relatively more important in choosing a business strategy. According to the findings of the study, it is suggested that agribusiness firm managers pay special attention to three important elements, namely, improving the financial condition, knowing the needs of customers, and creation of new innovative products or services, to implement a differentiation strategy.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
| A. Tohidi
Department of Agricultural Economics, Faculty of Agriculture, Ferdowsi University of Mashhad, Islamic Republic of Iran.
| M. Ghorbani
Department of Agricultural Economics, Faculty of Agriculture, Ferdowsi University of Mashhad, Islamic Republic of Iran.
| A. R. Karbasi
Department of Agricultural Economics, Faculty of Agriculture, Ferdowsi University of Mashhad, Islamic Republic of Iran.
| A. Asgharpourmasouleh
Department of Social Sciences, Faculty of Letters and Humanities, Ferdowsi University of Mashhad, Islamic Republic of Iran.
| B. Hassani-Mahmooei
Strategic Analytics, Monash University, Australia.
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-44246-2&slc_lang=en&sid=23
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/476/article-476-2390307.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات