این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های جامعه شناسی معاصر، جلد ۴، شماره ۶، صفحات ۳۳-۶۰

عنوان فارسی تحلیل نقش رسانه‌های اجتماعی در گرایش به سبک زندگی نوین در بین جوانان ایرانی
چکیده فارسی مقاله امروزه با پیشرفت فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی همچون رسانه‌های اجتماعی، جوامع دستخوش تغییرات بسیاری شده­اند و تغییرات زیادی را در فرهنگ و زندگی روزمره افراد به وجود آورده‌اند. به طوری که می‌توان گفت رسانه‌­های نوین بر شیوه­های زندگی و سلیقه‌­های عمومی در جامعه تأثیر می­‌گذارند؛ بنابراین، هدف پژوهش حاضر، تحلیل نقش رسانه‌های اجتماعی در گرایش جوانان ایرانی به سبک زندگی نوین است.این مقاله، به صورت پیمایشی و با استفاده از روش نمونه‌گیری داوطلبانه و در دسترس و بهره‌گیری از پرسش‌‌نامه اینترنتی محقق ساخته صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش را کاربران جوان رسانه‌های اجتماعی در پنج شهر اصفهان، تهران، تبریز، مشهد و ساری در سال 1393 تشکیل می‌دهند و حجم نمونه برابر با 2100 نفر است. یافته‌های پژوهش حاکی از آن است که بین مدت زمان عضویت، میزان استفاده، نوع استفاده (هدفمند یا غیرهدفمند) و واقعی تلقی کردن محتوای مطالب رسانه‌های اجتماعی و گرایش به سبک زندگی نوین در ابعادی چون مدگرایی، توجه و نگرش به بدن، اوقات فراغت، همبستگی معنادار مستقیمی وجود دارد؛ اما متغیرهای مستقل یادشده با بعد نحوه پوشش (گرایش به حجاب) رابطه معنادار معکوسی دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Analysis of social media roles towards to modern lifestyle among Iranian youth
چکیده انگلیسی مقاله Today, with the advancement of information and communication technologies such as social media, communities have been many changes and many changes in culture and everyday life people have created. So can be said that new media influences the way of life and public preferences in society. Therefore, the aim of this study was to analyze the role of social media in youth tendencies to modern life style. This paper presents a survey conducted using a voluntary and available sampling method and the use of online questionnaire was developed by the researchers. The population consisted of young users of social media in the five cities of Isfahan, Tehran, Tabriz, Mashhad, Sari in 1393 constitute a sample size is 2,100. The findings suggest that the duration of membership, usage, type of use (targeted or non-targeted) real treat social media content and orientation of the new life style in dimensions such as fashion, attention and attitude of the body, Leisure , there is a direct correlation. But the independent variables mentioned above with the dress (hijab trend) have a significant negative relationship.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله صمد رسول زاده اقدم | rasoulzadeh aghdam
استادیار گروه مطالعات خانواده دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید مدنی (Azarbaijan shahid madani university)

صمد عدلی پور |
دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

سیدمحمد میرمحمدتبار | seyed mohammad
دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

سیمین افشار |
دانشجوی دکتری جامعه شناسی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)


نشانی اینترنتی http://csr.basu.ac.ir/article_1422_9dc3c49ae5c856dc24aebf1aee7b07f4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1371/article-1371-239043.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات