این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
پژوهش های جامعه شناسی معاصر
، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۳۱-۶۴
عنوان فارسی
تبیین جامعهشناختی تأثیر تبلیغات سایتهای اینترنتی بر رفتار اقتصادی کاربران
چکیده فارسی مقاله
چکیده در این مقاله به تبیین جامعهشناختی تأثیر اقناع تبلیغات سایتهای اینترنتی بر رفتار اقتصادی کاربران زنجانی پرداخته میشود. از اینرو برمبنای نظریهی زمینهای مایرز و آویسون، نظریهی سرمایهی ارتباطی جیمز کلمن، و نظریهی تکمله پُل لازارسفلد و رابرت مرتن، مسیرِ فرضیههای پژوهش مَدنظر قرار میگیرند. بنابراین با تکیه بر نظرسنجی و مراجعه به کاربران تبلیغات سایتهای اینترنتی در بین 368 نفر از کاربران زنجانی با استعانت از قواعد تعیین حجم نمونه بهعنوان نمونهی آماری و براساس روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای و سهمیهای، بهطور تصادفی از بین مناطق مسکونی شهر زنجان انتخاب گردیدند. متعاقباً با استفاده از پرسشنامهی هدایت شده، دادههای مورد نیاز جمعآوری و بهکمک مجموعهی آماری برای علوم اجتماعی (SPSS) پردازش شده است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که با تأثیِر بهم پیوستهی متغیرهای تأثیرگذار، مقدار 59% تغییر در میزان رفتار اقتصادی (y) قابل تبیین است. بعبارتی با توجه به تجربهی پیشین کاربران از سایتهای اینترنتی و میزان جاذب بودن سایتهای اینترنتی، با تکیه بر اعتماد بالا به سایتهای اینترنتی و نیز میزان رضایتِ کاربران از منبع سایتهای اینترنتی برمبنای ارتقاء اقناع سایتهای اینترنتی، هرقدر کاربران پسرِ غیرشاغل با حجم پائین اعضاء خانواده، از میزان تمایل بالائی در استفاده از سایتهای اینترنتی برخوردار باشند، آنگاه میزان رفتار اقتصادی کاربران در فضای تبلیغاتِ سایتهای اینترنتی بیشتر میگردد. اما نکتهی حائز اهمیت در تبیین مسئلهی آسیبشناختی فرهنگی و اقتصادی اقناع تبلیغات سایتهای اینترنتی، این است که با ظهور هویتهای مقاوم درقالب شبکههای اجتماعی موجود در در جامعهی شبکهای، این هویتهای جدید در سه حوزه یعنی آسیبشناسی هویتِ مشروعیت بخش، آسیب شناسی هویتِ مقاومت، و آسیبشناسی هویتِ برنامهدار، با آسیبهای جدی فرهنگی و اقتصادی روبرو میشوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Explanation of Sociological of Effect Advertising in Internet Sites on User’s Economical Behavior, Among Citizens of the City of Zanjan
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper Describes the to Sociological Explaining of Effect Advertise Persuasion in Internet Sites on User’s Economical Behavior, Between Citizens of the City of Zanjan. Therefore, based on the Theory of the M.D. Myers & D.E. Avison, Theory of the J. Coleman, Theory of the P. Lazarsfeld & R. Merton, the Research Hypotheses Path is Considered. It is therefore based on Surveys and Referring to User’s of Internet Sites Advertise the Among 368 People of Citizens of the City of Zanjan, with the Help of a Statistical Sample to Determine Sample Size Rules Selected Randomly of an Audience Statistical Sampling, and based on the Method Multi-Stage Cluster Sampling, and Quota. Subsequently Conducted by Using a Questionnaire Was Conducted, the Required Data were Collected and Analyzed Using has been Processed, With the Help of the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). The Results Indicate that the Effect of continuous Variables Together, the 59 % change in the Economical Behavior (y) is Explainable. In other words, According to an User’s Previous Experience of Internet Sites and Rate of Absorption of Internet Sites, with an Emphasis on High Trust to Internet Sites and an User’s Satisfaction of the source of Internet Sites, based on promoting Media Advertising Persuasion. no matter how Male User’s of Unemployed with low the Volume Members, have a high level of Interest in the use of Internet Sites, then the User’s Economical Behavior is Increasing Space of Internet Sites Advertise. But the Important Point to Explanation the Problem of Economical & Cultural Pathology in Persuasion of Internet Sites Advertise, is that with the Emergence of Resistant Identities, form Social Networks in the Network Society, these New Identities in the three Field of Pathology Legitimize Identity, Pathology Resistance Identity, and Pathology planning Identity, Face with Cultural Serious Injuries.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ذبیح الله صدفی |
دکترى جامعه شناسى، دانشگاه آزاد اسلامى، واحد زنجان، گروه علوم اجتماعى، زنجان، ایران
علیرضا محسنی تبریزی | mohseni tabrizi
دانشیار جامعه شناسى، دانشگاه تهران، دانشکده ی علوم اجتماعى، گروه جامعه شناسى، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://csr.basu.ac.ir/article_927_c4c89a820186a665ed1fffcfd4c6dee5.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1371/article-1371-239055.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات