این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
پژوهش های جامعه شناسی معاصر
، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۵۳-۷۷
عنوان فارسی
بررسی عوامل موثر بر وندالیسم دانشجویان از دیدگاه نظریه فشار عمومی اگنیو
چکیده فارسی مقاله
بررسی رابطه بین انواع فشار و احساسات منفی و همچنین بررسی تأثیر انواع احساسات منفی بر روی رفتارهای وندالیستی دانشجویان هدف عمده این بررسی بوده است. این پژوهش بر اساس روش پیمایشی انجام شده و جمعیت تحقیق نیز دانشجویان دانشگاه مازندران بودهاند. نتایج تحقیق دلالت میکند به اینکه از میان متغیرهای مستقل مستخرج از نظریه فشار عمومی اگنیو، احساسات منفی، متغیری تأثیرگذار بر رفتارهای وندالیستی دانشجویان بوده است. تحلیل رگرسیونی بر حسب جنسیت نشان دهندهی تفاوت قابل ملاحظهای در تبیین تغییرات رفتارهای وندالیستی دانشجویان دختر و پسر میباشد. به موازات افزایش محرکهای مثبت حذفشده، رفتارهای وندالیستی پسران افزایش مییابد. در مقابل به موازات افزایش احساسات منفی، رفتارهای وندالیستی دختران نیز افزایش پیدا میکند. همچنین احساسات منفی بهعنوان متغیری تأثیرگذار در این پژوهش تحت تأثیر فشار ناشی از قرار گرفتن در معرض محرک منفی و عدم دستیابی به اهداف ارزشمند مثبت میباشد و احساس خشم مهمترین بعد از این احساسات منفی بوده که منجر به بروز رفتارهای وندالیستی در بین پسران و دختران شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
وندالیسم، احساسات منفی، فشار عمومی اگنیو، دانشجویان،
عنوان انگلیسی
A Study of Influential Factors on University Students’ Vandalism: An Partial Test of Agnew‘s General Strain Theory
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was using public pressure Agnew theory to examine the relationship between various types of stress and negative emotions and also to examine effects of negative emotions on the vandalistic behaviors of students. The method is survey and 394 students of Mazandaran University have responded to the questionnaire. The results indicate that the independent variables are extracted from public press theory ‘Agnew, negative emotions, variable influencing behavior on vandalistic students. Regression analysis showed significant differences are by gender in explaining changes in vandalistic behavior of student. As increasing positive stimulus is removed, the vandalistic behavior of boys increases. In contrast, to the increased negative emotions, vandalistic behaviors in girls also increase. Pressure resulting from exposure to a negative stimulus and failure to achieve positively valued goals influenced Negative emotions as influential variable in this study. Feel angry is most of the negative emotions that result in vandalistic behaviors between boys and girls.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اکبر علیوردنیا | علیوردنیا
دانشیار گروه علوم اجتماعی، دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
محمود شارع پور |
استاد گروه علوم اجتماعی، دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
سحر رحمانی |
کارشناس ارشد مطالعات جوانان، دانشگاه مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
نشانی اینترنتی
http://csr.basu.ac.ir/article_978_d2f8ac7de8116a63647a4f5569a3f445.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1371/article-1371-239062.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات