این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فصلنامه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران، جلد ۲۱، شماره ۴، صفحات ۲۹۲-۲۹۷

عنوان فارسی بررسی وضعیت بهداشت روانی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران با استفاده از آزمون MMPI در سال تحصیلی ۸۶-۸۵
چکیده فارسی مقاله سابقه و هدف: وضعیت بهداشت روانی دانشجویان نقش تعیین کننده و تاثیرگذاری درعملکرد تحصیلی واجتماعی آنان دارد. پژوهش حاضر در صدد است تا وضعیت بهداشت روانی دانشجویان تازه وارد دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران را مورد بررسی قرار دهد. روش بررسی: در این پژوهش توصیفی- تحلیلی، 465 دانشجویان ورودی جدید در رشته‌های پزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی، مامایی، بهداشت محیط و بهداشت خانواده به صورت سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار گردآوری در این پژوهش پرسشنامه چند وجهی شخصیتی مینه‌سوتا (MMP1) به همراه مشخصات دموگرافیک بود.یافته‌ها: ارتباط معنی‌داری بین اختلالات افسردگی، هیستری و پارانوئید با سطح تحصیلات پدر و مادر وجود داشت. برحسب رشته تحصیلی، میزان اختلالات افسردگی، هیستری، خود بیمارانگاری، انحراف اجتماعی، ضعف روانی و اسکیزوفرنی تفاوت معنی‌داری داشت. در 5/19 در صد دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران علایم اختلالات روانی دیده شد.نتیجه‌گیری: با توجه به وضعیت بهداشت روانی در بین دانشجویان ورودی جدید ضروری است چنین بررسی‌هایی برای ورودی‌های هر سال صورت گیرد و مرکز مشاوره دانشگاه جهت انجام مشاوره‌های حضوری و برگزای کارگاه‌های آموزشی اقدامات مناسب را به عمل آورد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Surveying mental health status of new students of medical branch, Islamic Azad University using MMPI inventory in 2006-2007 educational year
چکیده انگلیسی مقاله Background: Mental health status of students has important and efficient role in their social and educational performances. The aim of this study was to evaluate mental health status among the new student in Tehran medical branch, Islamic Azad University. Materials and methods: This is a descriptive and causal comparative study in which 465 new students in different medical courses i.e. midwifery, medicine, nursing, laboratory science, environment health and family health were evaluated. The MMPI (Minnesota Multiphasic Personality Inventory) along with demographic were used to collect the data. Results: There was a significant association between depression, hysteria and paranoia with mother and father education. Frequency of depression, hysteria, hypochondriasis, social deviation, mental weakness and schizophrenia were statistically different in various courses. Totally, 19.5 percent of the new student has a form of psychological disorders. Conclusion: Based on mental health status, mental disorders and the relation between certain parameters with mental disorders in new students, It is compulsory such type of research for new entry student of different years to be performed, and counseling center should be active for counseling and educational class to be assigned to the difficulty over come.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید جمال الدین نبوی | seyed jamaleddin nabavi
instructor, ma of counseling, department of clinical psychology, islamic azad university, tehran medical branch, tehran, iran
کارشناس ارشد مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد پزشکی تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی پزشکی تهران (Islamic azad university of tehran medical sciences)


نشانی اینترنتی http://www.iau-tmuj.ir/browse.php?a_code=A-10-155-28&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده روانشناسی
نوع مقاله منتشر شده تحلیلی/مقطعی/توصیفی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات