این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
حیات
، جلد ۲۶، شماره ۱، صفحات ۱-۱۴
عنوان فارسی
سبک یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان: یک مطالعه مقطعی در سال ۱۳۹۶
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: برخی مطالعات سبک یادگیری دانشجویان رشتههای مختلف تحصیلی را به صورت مجزا مورد ارزیابی قرار دادهاند. اما، تعداد معدودی به بررسی سبک یادگیری دانشجویان رشتههای مختلف تحصیلی در دانشگاههای علوم پزشکی پرداختهاند. لذا این مطالعه با هدف تعیین سبک یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان انجام یافته است. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- مقطعی، 228 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سال 1396 به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار پژوهش آخرین نسخه پرسشنامه سبک یادگیری Kolb بود. در نهایت دادهها در نرمافزار SPSS نسخه 18 با استفاده از آزمونهای آماری توصیفی و تحلیلی (مجذور کای) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: 8/54% نمونهها مؤنث و 5/89% مجرد بودند. 2/63% معدل بالاتر از 16 داشتند و 2/52% ترم 2 تحصیلی بودند. سبک یادگیری 4/40% دانشجویان جذبکننده، 9/21% واگرا، 3/19% انطباق یابنده و 4/18% همگرا بود. ارتباط معناداری بین سبک یادگیری و رشته تحصیلی (014/0=p) و نیز معدل (006/0=p) مشاهده شد، اما ارتباط معناداری بین سبک یادگیری با جنس، سن، وضعیت تأهل و ترم تحصیلی دیده نشد (05/0
کلیدواژههای فارسی مقاله
یادگیری، دانشجویان علوم پزشکی، Kolb
عنوان انگلیسی
Learning style of students of Semnan University of Medical sciences: A cross sectional study in 2017
چکیده انگلیسی مقاله
Background & Aim: Some studies across different disciplines have investigated students' learning styles (LS) separately. However, few studies have investigated the LS of students of various educational disciplines in Medical Sciences. We aimed to determine the LS of students of Semnan University of Medical Sciences. Methods & Materials: In this descriptive-cross-sectional study, 228 students of Semnan University of Medical Sciences were selected by cluster sampling in 2017. Data collection tool was the latest version of Kolb's learning style inventory. Finally, the data were analyzed by descriptive and analytical (Chi square) tests using the SPSS software version 18. Results: In this study, 54.8% of students were female and 89.5% were single. 63.2% had the average scores higher than 16 and 52.2% were at second semester. The LS of students were assimilation (40.4%), divergent (21.9%), accommodation (19.3%), and convergent (18.4%). There was a significant relationship between the type of LS with the field of study (P=0.014) and average score (P=0.006), but there were no correlations between the type of LS with gender, age, marital status and academic semesters (P>0.05). Conclusion: Considering that the assimilation LS was predominant within the students and given the fact that medical profession is a communicative, people-centered, and practical work, the faculty needs to emphasize the LS of students, and use various teaching strategies to strengthen and enhance the capabilities which are necessary for this group in educational and clinical settings.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
learning, medical students, Kolb
نویسندگان مقاله
حسن بابامحمدی | Hassan Babamohamadi
Dept. of Medical Surgical Nursing, School of Nursing and Midwifery, Semnan University of Medical Sciences, Semnan, Iran; Nursing Care Research Center, Semnan University of Medical Sciences, Semnan, Iran
گروه آموزشی پرستاری داخلی جراحی دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، سمنان، ایران؛ مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، سمنان، ایران
زهرا صیادجو | Zahra Sayadjou
Student Research Committee, School of Nursing and Midwifery, Semnan University of Medical Sciences, Semnan, Iran
کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، سمنان، ایران
فائزه دیهیمفر | Faezeh Daihimfar
Student Research Committee, School of Nursing and Midwifery, Semnan University of Medical Sciences, Semnan, Iran
کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، سمنان، ایران
هاجر چهارپاشلو | Hajar Chahrpashloo
Student Research Committee, School of Nursing and Midwifery, Semnan University of Medical Sciences, Semnan, Iran
کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، سمنان، ایران
راهب قربانی | Raheb Ghorbani
Dept. of Epidemiology and Biostatistics, School of Medicine, Semnan University of Medical Sciences, Semnan, Iran
گروه آموزشی اپیدمیولوژی و آمار زیستی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، سمنان، ایران؛ مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، سمنان، ایران
نشانی اینترنتی
http://hayat.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-419-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/66/article-66-2401306.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مراقبتهای پرستاری
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات