این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات حسابداری و حسابرسی، جلد ۱۲، شماره ۴۵، صفحات ۵۵-۷۰

عنوان فارسی بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL)، بر یادگیری حسابداری
چکیده فارسی مقاله تقریباً از سال 1984 تا به امروز کمیته و انجمن‌های حرفه‌ای حسابداری مانند AAA، IAES و AEC بیان کرده‌اند که سیستم آموزشی و یادگیری حسابداری نیازمند تغییر است و یکی از مهم‌ترین اشاره آنها مربوط به فقدان یادگیری فعال بوده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL) به‌عنوان یک تکنیک یادگیری فعال، بر یادگیری دانشجویان حسابداری میانه 1 در مقایسه با روش سنتی (معلم محور)، انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانشجویان حسابداری میانه 1 موسسه آموزش عالی زند شیراز در سال تحصیلی 97-96 می‌باشد و نمونه مورد مطالعه بر اساس جامعه در دسترس انتخاب و شامل دو گروه حسابداری میانه 1 جمعاً 70 نفر (35 نفر گروه آزمون و 35 نفر گروه کنترل) که هر دو گروه توسط یکی از محققین تدریس شده است. در این پژوهش از پیش-آزمون و پس-آزمون جهت جمع‌آوری داده‌ها و از تجزیه و تحلیل کوواریانس برای آزمون داده‌ها استفاده شده که روایی آزمون‌ها به تأیید 3 نفر از مدرسین دانشگاه رسید است. نتایج نشان دهنده یادگیری بهتر دانشجویان گروه آزمون (TBL) در مقایسه با گروه کنترل (سنتی) است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله یادگیری مبتنی بر تیم، TBL، یادگیری فعال، حسابداری میانه،

عنوان انگلیسی Investigation the Effect of Team-Based Learning (TBL) on Active Learning in Accounting
چکیده انگلیسی مقاله Since 1984 professional committees and associations of accounting such as AAA, IAES and AEC have mentioned that teaching and learning system of accounting should change. One of the most important things that they have pointed is active learning. The aim of this study is to investigate the influence of Team-based learning (TBL) As an active learning technique on the learning of intermediate accounting students in compare to the traditional method. The statistical population of this study includes all of the intermediate accounting students of Zand Institute of Higher Education in shiraz in the educational year of 2017-2018. The samples were selected according to the available community. In this study, 70 students were selected from intermediate accounting group. Then, the students were divided into experimental (35 students) and control groups (35 students). Both groups were taught by one common researcher. The score of final exam of students considered as their learning score. This study is a semi-experimental research which has conducted by pre-test, post-test, and Analysis of Covariance (ANCOVA). Results showed that TBL increases the learning of intermediate accounting.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کاظم نحاس |
دانشجوی دکتری حسابداری پردیس بین‏المللی کیش، دانشگاه تهران

غلامرضا کرمی |
دانشیار گروه حسابداری و مدیریت و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران

رضوان حجازی |
استاد دانشگاه الزهرا، دانشکده علوم اجتماعی، تهران، ایران

شکراله خواجوی |
دانشیار حسابداری دانشگاه شیراز، ایران


نشانی اینترنتی http://www.iaaaar.com/article_107124_f01b38bb446c643ebce084df8a4ad05a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/696/article-696-2402079.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات