این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
تحقیقات حسابداری و حسابرسی
، جلد ۱۲، شماره ۴۵، صفحات ۱۳۳-۱۴۶
عنوان فارسی
آینده پژوهی در تحقیقات و آموزش حسابداری
چکیده فارسی مقاله
در سالهای اخیر،تحقیقات و آموزش حسابداری تحت فشارهای مختلفی جهت تغییر در شیوه های تحقیق فعلی خود قرار گرفته است و نهاد های مختلفی در دنیا از جمله کمیسیون تغییرات در آموزش حسابداری (AECC)1 و سایر نهادهای حرفه ای ،با صدور بیانیه هایی پیشگامان ایجاد تغییر در تحقیقات و آموزش حسابداری بوده اند این بیانیه ها بر شیوه های تحقیق و آموزش خلاقانه و اهمیت آن در توسعه تحقیقات حسابداری تاکید دارند. از اهداف این پژوهش کشف معیارهای مناسب جهت پیش بینی و آینده نگری در حسابداری و بهبود تدوین و بکارگیری استانداردهای حسابداری می باشد.در واقع هدف بطور خاص بررسی آینده تحقیقات حسابداری و کشف مسایلی است که به بهبود سبک یادگیری حسابداری مربوط می شود.از دیگر اهداف این مقاله اینست که پیش بینی می گردد تحقیقات و پژوهشهای آینده حسابداری در سطح بین المللی در راستای اندازه گیری اثرات اجتماعی گزارشات مالی و حسابداری و ایفای وظیفه مباشرت اجتماعی و تاکید بر اندازه گیری و گزارشگری اثرات معاملات بر جامعه پیرامون خود ، نزدیک کردن تحقیقات و پژوهشهای حسابداری به روشهای عملی حسابداری در حوزه ی عمل ،تلاش در جهت تدوین استانداردهای بین المللی حسابداری به منظور پاسخگویی به نیاز حرفه در سطح عمل و در سازمانها و نهادهای چندمنظوره و تدوین روشهای حسابداری جدید به منظور پاسخگویی ورفع نیازهای جدیداستفاده کنندگان و تصمیم گیرندگان در فضای اقتصادی و کسب و کار جدید می باشد. در ادامه مقاله با بررسی سیرتاریخی تحول و تطور حسابداری وتشریح موانع موجودبین تحقیقات حسابداری و نیازهای حرفه در سطح عمل می پردازد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Futures Study in Researches and Accounting Education
چکیده انگلیسی مقاله
For the past four decades we have witnessed accounting as the mastermind behindnearly all business decisions – national and international. In fact, accounting is a business where most of time is spent in face-to-face communications exploring business strategies. In recent years, accounting education has been under attack and pressure to change its current educational methods. The Accounting Education Change Commission (AECC) has been a leader in calling for a change. They, and others in the accounting profession, have issued statements addressing the structure and objectives of accounting principles courses. These statements have stressed the need for innovative educational approaches and the importance of incorporating active learning into accounting principles courses. In addition, AECC called to increase the acceptance of international accounting standards and use of computer in accounting education as well as shifting accounting education lecturers’ focus from what they teach to what the students learn. This may prepare students to become lifelong learners and keep them aware of the latest developments and enable them to adopt these developments. This paper aims to uncover suitable criteria for the design and improvement of accounting program and curriculum. More specifically, the goal is to investigate the perilous future of accounting education and discover issues that needed to be addressed to improve the learning style and accounting practice. Here, in this article, the historical trend of transformation with accounting discipline is being explored. Also potential obstacle in between accounting researches and professional requirments in practice will be explained.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جمشید لک |
دانشجوی دکترای حسابداری، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد چالوس، مدرس دانشگاه و عضو پیوسته انجمن حسابداری ایران
محمدرضا پورعلی |
دانشیارحسابداری،گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد چالوس
همت منصوری راد |
دکتری حسابداری، گروه حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد چالوس
نشانی اینترنتی
http://www.iaaaar.com/article_107128_c98d2c6a0bf6b5e572811c3239878352.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/696/article-696-2402083.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات