این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مهندسی مکانیک
، جلد ۲۹، شماره ۱، صفحات ۲۵-۳۰
عنوان فارسی
تخمین عمر خستگی در اتصالات مکانیکی بال هواپیما با استفاده از روش اجزا محدود
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله با بهرهگیری از نرمافزار اجزا محدود آباکوس، به تحلیل خستگی اتصالات مکانیکی بکار رفته در سازه و پوسته آلومینیومی بال هواپیمای مسافربری ایرباس A320، پرداخته میشود. بدین منظور در ابتدا مدل سهبعدی بال هواپیما در نرم افزار کتیا ترسیم شده و سپس با انتقال آن به نرمافزار آباکوس، مدل اجزا محدود بال هواپیما تهیه گردید. در این مدل در پوسته بال از المان پوسته و در سازه داخلی بال از المان جامد سهبعدی استفاده شده است. با بررسی اندازه المان، تعداد المان مناسب جهت مدلسازی سازه و پوسته بال، انتخاب گردید. در نهایت، تحلیل دینامیکی گذرا و به دنبال آن تحلیل خستگی بر روی بال و اتصالات مکانیکی سازه انجام گردید. با انجام شبیهسازی خستگی، تعداد سیکلهای بارگذاری منجر به شکست در اجزای سازه و پوسته بال تخمین زده شد. با مقایسه نتایج حاصل از شبیهسازی با تحقیقات تجربی و شبیهسازیهای انجام گرفته توسط سایر محققین، اعتبار روش شبیهسازی ارائه شده مورد تأیید قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر این است که اجزای سازهای بال، اولین عضوی است که دچار گسیختگی ناشی از خستگی میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سعید ایزدی |
کارشناس ارشد، گروه مهندسی مکانیک، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران
احسان سلاحی |
استادیار، گروه مهندسی مکانیک، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران
نشانی اینترنتی
http://mmep.isme.ir/article_39226_c13d88b2dbb05966edb924aec854d5b7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-2406003.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات