این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های رشد و توسعه پایدار، جلد ۱۳، شماره ۳، صفحات ۱۰۹-۱۲۴

عنوان فارسی تأثیر درآمدهای نفتی بر سرمایه اجتماعی در ایران
چکیده فارسی مقاله در کشورهای دارای وفور منابع طبیعی از جمله ذخایر نفتی، درآمد حاصل از این منابع به دلایل مختلفی از جمله عدم مدیریت صحیح این درآمدها،می­تواند با تأثیرگذاری بر شرایط اقتصادی و اجتماعی، به مانعی برای توسعه تبدیل شود. هدف این مطالعه، بررسی رابطه درآمدهای نفتی و سرمایه اجتماعی در ایران طی دوره 86-1355 می­باشد. به منظور تخمین مدل و تجزیه و تحلیل داده­ها، روش خود توضیح با وقفه­های گسترده (ARDL) و آزمون همجمعی باند مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس یافته های تحقیق، درآمد نفتی به عنوان شاخصی برای وفور منابع طبیعی، دارای تأثیر منفی و معنی­دار بر سرمایه اجتماعی می­باشد. نتایج همچنین نشان می­دهند که افزایش تولید ناخالص داخلی سرانه، تأثیر مثبت بر سرمایه اجتماعی در ایران دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Impact of Oil Revenues on Social Capital in Iran
چکیده انگلیسی مقاله In oil-abundant countries, oil revenues, due to various reasons such as mismanagement, can influence the economic and social conditions and hinder development. This paper examines the relationship between oil revenues and social capital in Iran during 1976-2007. To do this, the Autoregressive Distributed Lags (ARDL) approach and bound testing approach for co-integration are used to analyze data and estimate the model. The results indicate that oil revenues as an indicator for abundance of the natural resources have significant and negative influence on social capital. In addition, GDP per capita has positive impact on social capital in Iran.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله داود بهبودی |
دانشیار دانشکده مدیریت، اقتصاد و بازرگانی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

حسین اصغرپور |
دانشیار دانشکده مدیریت، اقتصاد و بازرگانی دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

فرانک باستان |
دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم اقتصادی از دانشگاه تبریز
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تبریز (Tabriz university)

یزدان سیف |
پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی
سازمان اصلی تایید شده: موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی (Institute for trade studies and research)


نشانی اینترنتی http://ecor.modares.ac.ir/article_10013_fbe65a654c461b0c42ea8a3a300d989c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1388/article-1388-241164.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات