این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های رشد و توسعه پایدار
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تدوین استراتژی اثربخش سازمانی در بخش دولتی : مطالعه موردی گمرک جمهوری اسلامی ایران
چکیده فارسی مقاله
جهان در قرن بیست و یکم با رقابت سرسام آور، توسعه بازارهای نوظهور، عوامل محیطی نامطمئن، رواج تکنولوژیهای برتر و گسترش تجارت رو برو است. شرط توفیق در این شرایط بهره گیری از فرصتها و استقبال از چالشهای پیش روی است. تمام این موارد ایجاب می کند که محیط داخلی و خارجی سازمان بخوبی شناخته شود تا بتوان با انتخاب استراتژی مناسب در دنیای رقابتی امروز به حیات ادامه داد. از اینرو گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز انجام یک مطالعه اساسی و همه جانبه تحت عنوان "برنامه ریزی استراتژیک و تدوین استراتژیهای سازمانی و وظیفهای" را سرلوحه کار خود قرار داد. برای اطمینان نسبت به موفقیت برنامه ریزی استراتژیک در گمرک جمهوری اسلامی ایران مدل برنامه ریزی استراتژیک بازرگانی به مدل برنامه ریزی استراتژیک ویژه گمرک که یک سازمان دولتی است و سازمان های دولتی ویژگی های خاصی دارند تعدیل و استراتژی سازمانی و استراتژیهای وظیفه ای گمرک جمهوری اسلامی ایران براساس آن تدوین گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Formulating the Effective Organizational Strategy in Public Sector: Case study in the Islamic Republic of Iran’s Customs (IRIC)
چکیده انگلیسی مقاله
The World in the 21th century is filled with competition, development of new arising markets, uncertain environmental factors, wide use of high technology and the expansion of trade. Successful achievement in this World requires to use opportunities efficiently and remove challenging obstacles. This requires to know the internal and external environments and stay in this competitive World by designing an effective strategy. This paper aims to design and formulate organizational and functional strategies of the Islamic Republic of Iran’s Customs (IRIC). To this end, strategic factors are first identified in the internal and external environments and then a questionnaire is designed to collect information. Using a sample of custom’s senior and middle managers and experts, the questionnaire is screened by Delphi method. Based on the internal and external Factors, a matrix is calculated. Moreover, based on the strategic factors, guidelines, suggestions and requirements of the World Customs Organizational (WCO), the fourth Iranian development plan and the World Trade Organization (WTO), the mission, Vision and objectives of the IRIC are formulated. Then the internal and external matrixex, the strengths, weaknesses, Opportunities and threats (SWOT) matrix are analyzed by using the strategic factors and the results of the internal and external evaluation matrixes. In addition, the quantitative strategic planning is proposed and the IRIC’S strategies are prioritized. Finally, the IRIC’s organizational strategy are designed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اسدالله کردناییج |
دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت
عادل آذر |
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نازیلا نیاکان لاهیجی | niakan lahiji
دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://ecor.modares.ac.ir/article_2202_f524f200e2c6194103134500cd650200.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1388/article-1388-241265.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات