این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش های رشد و توسعه پایدار
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۱۸۳-۲۰۲
عنوان فارسی
تخمین تابع تقاضای تماشای لیگ برتر فوتبال ایران
چکیده فارسی مقاله
مبحث تقاضا برای مسابقات ورزشی توجهات زیادی را در رشته اقتصاد ورزش به خود جلب کرده است. مسابقات ورزشی یکی از مهمترین محصولات تولیدی در صنعت ورزش می باشد. شناخت عوامل موثر بر تقاضای مسابقات ورزشی می توانند به مدیران تیمها در کسب درآمد بیشتر کمک کند. هدف اصلی این مقاله بررسی عوامل موثر بر تقاضای لیگ برتر فوتبال ایران می باشد از این رو تابع تقاضای لیگ برتر فوتبال در فصل 85-84 تبیین شده و سپس بوسیله مناسبترین روشهای اقتصادسنجی تخمین زده شده است. نتایج نشان می دهد که مجموعه ای از متغیرهای فوتبالی و اقتصادی در تعیین تقاضای مسابقات موثرند. فوتبال کالایی پست است و تقاضا برای آن در شهرهای کم جمعیت بیشتر می باشد. تعداد تماشاگران در اواخر فصل کاهش می یابد زیرا عدم اطمینان از نتیجه در تعیین تقاضا در ایران موثر نیست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اقتصاد ورزش، تقاضا، تقاضای فوتبال، لیگ برتر،
عنوان انگلیسی
Estimation of Demand Function of Iran’s Football Premier League
چکیده انگلیسی مقاله
The topic of demand for sport has attracted substantial attention in the fields of sports economics in recent decades. Sport contest is one of the important products in the sport industry. Understanding the factors that affect the demand for this product can help football managers to earn more money. The main goal of this article is to identify the factors affecting demand for Iranian Football Premier League. To this end, demand function for Premier League Football is specified and estimated using the data during 2005 - 2006 seasons. The results reveal that match variables as well as economic variables have significant effect on the demand for Premier League Football in Iran. The results of the estimates show that Football is an inferior good and demand for Football is declined in the cities that have greater population. Since the uncertainty of outcome can not be explained by the demand, the numbers of attendance in match decreases at the end of seasons.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Demand for Football, Premier League, Sports Economics
نویسندگان مقاله
حسین صادقی |
دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مدیریت و اقتصاد، گروه اقتصاد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
حسین اصغرپور |
دانشگاه تبریز، دانشکده اقتصاد
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تبریز (Tabriz university)
نازلی گلچین فر |
تهران
نشانی اینترنتی
http://ecor.modares.ac.ir/article_2108_80a85ce8f8a10444ba7fcb37cdf0ba14.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1388/article-1388-241289.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات