این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۱۸۴-۱۹۷

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی IRHM: Inclusive Review Helpfulness Model for Review Helpfulness Prediction in E-commerce Platform
چکیده انگلیسی مقاله Online reviews have become essential aspect in E-commerce platforms due to its role for assisting customers’ buying choices. Furthermore, the most helpful reviews that have some attributes are support customers buying decision; therefore, there is needs for investigating what are the attributes that increase the Review Helpfulness (RH). This research paper proposed novel model called inclusive review helpfulnessmodel (IRHM) can be used to detect the most attributes affecting the RH and build classifier that can predict RH based on these attributes. IRHM is implemented on Amazon.com using collection of reviews from different categories. The results show that IRHM can detect the most important attributes and classify the reviews as helpful or not with accuracy of 94%, precision of 0.20 and had excellent area under curve close to 0.94.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله Yasamyian Almutairi |
Master student in Information system at king Abduziz University, Jeddah, Saudi Arabia.

Manal Abdullah |
Associated Professor in king Abuduziz University, Jeddah, Saudi Arabia.


نشانی اینترنتی https://jitm.ut.ac.ir/article_75800_0bbe6364b966d46314f4fd6fca4c0657.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-2412971.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات