این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های نوین در تصمیم گیری، جلد ۵، شماره ۱، صفحات ۹۵-۱۱۷

عنوان فارسی طراحی یک مدل کسب‌وکار پایدار با استفاده از روش‌شناسی سیستم‌های نرم و بوم مدل کسب‌وکار مثلث ارزش ( مطالعه موردی: شرکت تولیدی صنعتی فراسان)
چکیده فارسی مقاله آنچه امروزه سرنوشت سازمان‌ها، موفقیت یا شکست آن‌ها، را رقم می‌زند، دستیابی به یک مدل کسب‌وکار پایدار مناسب جهت ایجاد ارزش برای ذینفعان کلیدی، می‌باشد. باوجوداین ضرورت، مطالعات محدودی در این زمینه، در دنیای واقعی، تحت یک مدل استاندارد و معتبر، قابل‌مشاهده است. در این پژوهش، با استفاده از روش‌شناسی سیستم‌های نرم و بکارگیری بوم مدل‌ کسب‌وکار جدید مثلث ارزش، امکان طراحی یک مدل جامع برای شرکت تولیدی صنعتی فراسان، یکی از شرکت‌های فعال در صنعت لوله، فراهم گردید. این پژوهش، در تلاش است به دو هدف اصلی یعنی: شناسایی اجزاء و عوامل کلیدی تشکیل‌دهنده مدل کسب‌وکار پایدارشرکت فراسان و همچنین، طراحی آن، به‌منظور کمک به ایجاد ارزش برای ذینفعان کلیدی، دست یابد. دستاورد پژوهش، از دیدگاه کاربردی، دستیابی به یک الگوی مناسب کسب‌وکار برای این شرکت و از دیدگاه نظری، ارائه رویکردی جدید در طراحی مدل‌های کسب‌وکار پایدار، می‌باشد. این پژوهش، به‌عنوان یک مورد کاربردی در دنیای واقعی، می‌تواند مبنایی جهت کمک به سازمان‌ها و صنایع کشور در ایجاد ارزش برای ذینفعان کلیدی مانند: سهامداران، مشتریان، کارکنان، جامعه و محیط‌زیست، قرار گیرد و امکان دستیابی به توسعه پایدار را بهبود بخشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدل کسب‌وکار پایدار، مثلث ارزش، روش‌شناسی سیستم‌های نرم،

عنوان انگلیسی Designing a Sustainable Business Model by Using Soft Systems Methodology and Value Triangle Business Model Canvas (Case Study: Farassan Manufacturing and Industrial Company)
چکیده انگلیسی مقاله What determines the fate of organizations today, successes or failures is to achieve an appropriate sustainable business model to create value for key stakeholders. Despite this necessity, few studies have been conducted on sustainable business models in the real world based on a standard model. This study has designed a comprehensive model for the Farassan industrial and manufacturing company, one of the active companies in the pipe industry, by using the soft systems methodology and applying the new business model canvas of value triangular. The current research has two aims: first, to identify the key components of the model and second, to design an appropriate model to create value for key stakeholders. From a practical point of view, this research achieves a suitable sustainable business model for the Farassan Company and from a theoretical point of view, it presents a new approach to design sustainable business models. As an applied case study, this research can help organizations and industries in the country to create value for key stakeholders such as shareholders, customers, employees, society and environment and to improve sustainable development.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فرشاد علمداریولی |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران

علی محمدی |
استاد، گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران

مسلم علیمحمدلو |
دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران

عباس عباسی |
دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران


نشانی اینترنتی http://journal.saim.ir/article_39240_d426f855862be13a32d8f06a6cfde999.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1432/article-1432-2414406.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات