این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
تحقیقات بازاریابی نوین
، جلد ۹، شماره ۴، صفحات ۱-۱۴
عنوان فارسی
اکوسیستم بازاریابی بینالمللی
چکیده فارسی مقاله
اکوسیستم بازاریابی بینالملل، شبکهای است از بازیگران (عناصر) مختلف که موفقیت و بقای آنها به یکدیگر وابسته است. این مفهوم بیان میکند سازمانها نه بهصورت بازیگران مجزا که باید بهصورت جزئی از یک اکوسیستم در نظر گرفته شوند. هدف اصلی تحقیق حاضر، طراحی اکوسیستم بازاریابی بینالمللی برای شرکتهای کوچک و متوسط است. درواقع این تحقیق با هدف شناسایی بازیگران اصلی اکوسیستم بازاریابی بینالمللی برای شرکتهای کوچک و متوسط نگارش شده است. روش تحقیق، ترکیبی (کیفی-کمّی) است. جامعه آماری این تحقیق نیز شرکتهای کوچک و متوسط شهر تهراناند که سابقه فعالیت در بازارهای بینالمللی را دارند. نمونه آماری نیز خبرگان و استادان آشنا با موضوع تحقیق و مدیران باسابقه شرکتهای کوچک و متوسطاند که از فن گلولهبرفی برای تعیین خبرگان استفاده شده است. در فاز کیفی از روش دادهبنیاد استفاده شده است. در مجموع، 126 کد در قالب جمله، شبهجمله و کلمه شناسایی شد که در قالب 24 مفهوم و 7 مقوله دستهبندی شدند؛ این 7 مقوله بازیگران اصلی اکوسیستم بازاریابی بینالمللی برای شرکتهای کوچک و متوسط عبارتاند از دولت، سرمایه، بازار، مؤسسات غیردولتی، زیرساختها، فرهنگ و مؤسسات آموزشی. در بخش کمّی نیز برای تأیید عناصر شناساییشده در قلمرو اکوسیستم بازاریابی بینالمللی، پرسشنامه محققساخته که حاصل خروجی بخش کیفی تحقیق بوده است، در اختیار 130 نفر از مدیران شرکتهای کوچک و متوسط فعال شهر تهران قرار داده شد؛ سپس با استفاده از نظر خبرگان عناصر شناساییشده در قالب اکوسیستم بازاریابی بینالمللی طراحی شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
International Marketing Ecosystem
چکیده انگلیسی مقاله
An international ecosystem of marketing is a network of different actors whose success and survival depend on each other. This concept implies that organizations should not be considered as separate actors but as part of an ecosystem. The main objective of the current research is to design an international marketing ecosystem for small and medium-sized enterprises(SMEs). In fact, this study was designed to identify the main actors of the international marketing ecosystem for small and medium-sized enterprises. The methodology used in this research is a combination of qualitative and quantitative methods. The statistical population of this study is Tehran's small and medium-sized enterprises which have an experience in international markets. The statistical sample of this research is also experts and professors who are familiar with the topic of this research and managers with experince of small and medium-sized companies which were identified through snowball sampling technique. In the qualitative phase, the grounded theory method has been used. A total of 126 codes were identified in the form of sentences, pseudo-sentences, and words. The afforementioned codes are categorized into 24 concepts and 7 categories that include the following seven categories as major players in the international marketing ecosystem for small and medium enterprises: government, capital, market, nongovernmental organizations, infrastructures, culture, and educational institutions. In the quantitative part, for the confirmation of identified elements in the territory of the international marketing ecosystem, a researcher-made questionnaire, which was the result of the output of the qualitative research section, was distributed to 130 managers of the small and medium-sized enterprises in Tehran. Finally, the identified elements in the form of an international marketing ecosystem were designed by using expertise opinions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مرتضی ملکی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
عظیم زارعی |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
داود فیض |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
وحید شرفی |
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت، دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
نشانی اینترنتی
http://nmrj.ui.ac.ir/article_23640_2399677a45b871fa1ff7024ac3ae06f0.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/690/article-690-2417743.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات