این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
فصلنامه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
، جلد ۱۵، شماره ۳، صفحات ۱۴۱-۱۴۵
عنوان فارسی
بررسی ارتباط بازیهای ویدیویی – رایانه ای با پرخاشگری در دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی تهران سال ۱۳۸۲
چکیده فارسی مقاله
سابقه و هدف: یکی از هیجان زاترین عرصه های زندگی بشر در قرن اخیر، عرصه بازیهای ویدیویی – رایانه ای می باشد که با افزایش سریع محبوبیت آن در بین کودکان و نوجوانان، نگرانی همگانی از تاثیرات زیانبار احتمالی این بازیها فزونی گرفت. از جمله نگرانیهای عمده در مورد این بازیها، ویژگی آشکار خشونت آمیز بودن بسیاری از آنهاست. این مطالعه با هدف بررسی وجود رابطه بین بازیهای ویدیویی – رایانه ای با پرخاشگری در دانش آموزان پسر مقطع راهنمایی تهران انجام شده است.روش بررسی: جامعه پژوهش متشکل از 333 دانش آموز پسر مقطع سوم راهنمایی بود که به روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای انتخاب شده بودند. نمونه ها ضمن پاسخ به پرسشنامه محقق ساخته، پرسشنامه پرخاشگری را نیز تکمیل کردند. اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: گرچه بین پرداختن به بازی با انواع پرخاشگری رابطه ای مستقیم برقرار است ولی این رابطه از نظر آماری معنی دار نبود. این در حالیست که بین مدت زمان پرداختن به این بازیها و نوع بازی با انواع پرخاشگری ارتباط معنی داری برقرار بود بطوری که با افزایش میزان پرداختن به این بازیها بویژه بازیهای خشن، میزان پرخاشگری افزایش یافته بود.نتیجه گیری: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد مواجهه ممتد با بازیهای رایانه ای به ویژه بازیهای خشونت آمیز، سبب ایجاد حالات پرخاشگری و کاهش عملکرد تحصیلی در دانش آموزان می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازیهای ویدیوئی–رایانهای، دانشآموزان، پرخاشگری.
عنوان انگلیسی
Surveying the association between computer–video games and aggression in male students of guidance schools in Tehran, 2003
چکیده انگلیسی مقاله
Background: One of the most exciting fields of mankind life in the recent century is computer–video games that has an increasing popularity among children and adolescents. However, it has incited the general anxiety from the probable destructive effects on these age groups. One of the major concerns is the obvious feature of aggressiveness. The present study was designed to survey the association between computer–video games and aggression in male students of guidance schools in Tehran. Materials and methods: The study population included 333 male students of guidance school who have been randomly selected. They were requested to fill both the research and aggression questionnaires. Results: Results have revealed a non-significant direct association between aggression and computer-video games. However, there was a significant relationship between the time of proceeding to these games and type of game with the types of aggression in a way that increasing the rate of proceeding to these games and harsh games, the rate of student’s aggression was increased. Conclusion: Our results showed that encountering to the computer games continually may cause the manners of aggression and decreasing of educational function.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Computer–video games, Students, Aggression.
نویسندگان مقاله
عبدالخالقی معصومه | abdolkhaleghi m
islamic azad university, karaj unit
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی کرج (Islamic azad university of karaj)
دواچی اقدس | davachi a
islamic azad university, karaj unit
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی کرج (Islamic azad university of karaj)
صحبایی فایزه | sahbaie f
faculty of nursing and midwifery, islamic azad university, tehran medical unit
هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد پزشکی تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی پزشکی تهران (Islamic azad university of tehran medical sciences)
محمودی محمود | mahmoudi m
department of biostatistics, tehran university of medical sciences
هیئت علمی گروه آمار زیستی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://www.iau-tmuj.ir/browse.php?a_code=A-10-1-9&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
علوم تغذیه
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات