این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
ادبیات پایداری
، جلد ۱۱، شماره ۲۱، صفحات ۷۹-۱۱۲
عنوان فارسی
بررسی مؤلّفههای مینیمال جنگ در «پیرمرد بر سر پل» ارنست همینگوی و واکاوی تطبیقی آن درادبیات مینیمال «دفاع مقدّس»
چکیده فارسی مقاله
در دوران مدرنیسم و پسامدرنیسم معاصر، ادبیات داستانی کلاسیک نمیتواند به شکل پیشین خود، بدون دگرگونی در درونمایه و ساختار بر جای ماند؛ از این رو، از اواخر دهه هفتاد قرن بیستم، داستاننویسی در غرب دچار تحوّلاتی در روش کاربرد مؤلّفههای داستانی و حجم داستانها شد. انبوهی کارها، شتابزدگی و تنگنای زمان، شماری از داستاننویسان معاصر را به سوی کمینهنویسی و حتی نگارش داستانهای سیثانیهای ره نمود. این گروه از نویسندگان با درک ضرورتهای زمان از حجم داستانها کاستند و به سوی سادگی بیان و کاربرد کمتر پیچیدگیها و آرایههای داستانی گرایش یافتند. این سبک داستاننویسی که به دنبال سادهترین حالت در نوشتن بود، «مینیمالیسم» نام گرفت. از میان نویسندگان آمریکایی، «ارنست همینگوی» نخستین نویسندهای شناخته میشود که با موضوع جنگ، مینیمال نوشتهاست. در ایران هم، چندی است نویسندگان، داستانهای مینیمال با موضوع جنگ تحمیلی نوشتهاند. در این پژوهش، ضمن بیان مؤلّفههای داستانهای مینیمالیستی، به بررسی و تحلیل این مؤلّفهها در داستان مینیمال برگزیده ارنست همینگوی، «پیرمرد بر سر پل» و واکاوی تطبیقی دو نمونۀ مینیمال ادبیات دفاع مقدّس پرداخته شدهاست. در بررسی این آثار به این نتیجه میتوان دست یافت که «پیرمرد بر سر پل» ارنست همینگوی، مدل و نمونۀ کاملی از داستانهای مینیمالیستی است که بسیاری از مؤلّفههای آن را داراست؛ در حالی که در مینیمالهای منتخب ادبیات دفاع مقدّس، گاهی به سبب تکرار مضامین، احساسیبودن، شعارزدگی و در بعضی موارد ضعف ساختاری، به اصول و مؤلّفههای اساسیاین ژانر ادبی کمتر توجه شدهاست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigating the Minimalist Components of War in 'The Old Man on the Bridge' by Ernest Hemingway and its Comparative Analysis in the Minimal Literature of the Holy Defense
چکیده انگلیسی مقاله
In Contemporary modernism and postmodernism Period, classic fiction cannot remain in its original form without altering its structure and content. Hence, since the late seventies of the twentieth century, fiction in the West has undergone changes in the narrative components and the volume of the stories. The hardships of work, the precipitation and lack of time, led contemporary writers to minimize and even write thirty-second stories. This group of writers diminished the volume of stories by understanding the necessities of time and tended to simplify the expression and use of less complexity and fictional artifacts. This style of story writing, which sought the easiest way in writing, was called "minimalism". Among American writers, Ernest Hemingway is the first writer to write a minimal on war. In Iran, too, the writers have written minimal on the subject of imposed war. In this study, while expressing components of the minimal stories, the analysis of these components in the chosen minimal by Ernest Hemingway, The Old Man on the Bridge and the Comparative Analysis of two examples of minimal on Holy Defense have been addressed. In examining these works, it can be concluded that Ernest Hemingway's The Old Man on the Bridge is a model and a perfect example of the minimal that has many of its components, while in the Holy Defense literature, due to the repetition of the themes, emotions, and slogans, and structural disadvantages, have lessened the fundamentals of this literary genre.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مریم برزوئی |
دانشجوی کارشناسی ارشد زبان وادبیات فارسی،گرایش ادبیات پایداری،دانشگاه حکیم سبزواری
مهیار علوی مقدم |
عضوهیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری
مهدی رحیمی |
استادیار ادبیات تطبیقی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران.
نشانی اینترنتی
https://jrl.uk.ac.ir/article_2606_23ea814f4e7bfe36e3f0f07145151132.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/585/article-585-2423004.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات