این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
فرهنگ رضوی
، جلد ۸، شماره ۲۹، صفحات ۱۹۳-۲۱۶
عنوان فارسی
دلالتهای بنیادین سیاستگذاری تربیتی اسلامی، برگرفته از قول و سیره رضوی
چکیده فارسی مقاله
سیره ائمه اطهار (علیهمالسلام) مملو از درسهای پربار است. از آموزههای زندگی امام رضا (علیهالسلام) نیز میتوان برای بهبود زندگی بشر بهرههای بسیار برد. یکی از آنها اقدامهای سیاستگذارانه آن حضرت برای تربیت انسانهاست. پژوهش حاضر با رویکرد توصیفیـتحلیلی، درصدد است دلالتهایی بنیادین در سیاستگذاری تربیتی اسلامی از سیره رضوی را استخراج کند. نتایج پژوهش حاکی از دلالتهای تربیتی مانند جهتدهی به استعدادها و گرایشهای متربی در فرایند تربیت، نقش اثرهای وضعی بر متربّی در فرایند تربیت؛ سیاستگذاری برای الگوهای اخلاقی و رفتاری متربّی، در فرایند تربیت؛ تشویقمحور و تهدیدمحور بودن توأمان مدل تربیتی؛ توجه به گفتگومحور بودن مدلهای تربیتی اسلامی؛ توجه به هماهنگی و تأثیر متقابل علم و عمل در سیاستگذاری تربیتی؛ مخاطبشناسی در فرایند تربیت؛ ضرورت سیاستگذاری برای محیط رشد متربّی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Basic Implications Of Islamic Educational Policy, Derived From Raḍavī's Words And Deeds
چکیده انگلیسی مقاله
The manners of the pure Imams (as) are full of fruitful lessons. The teachings of Imam Reza's (as) life can also be used to improve human life. One of them is his policy of educating human beings. The present study, with its descriptive-analytical approach, seeks to extract fundamental implications for Islamic educational policy from the Raḍavī tradition. The results of the research indicate educational implications such as orientation to the talents and tendencies of the educator in the training process, the role of situational effects on the educator training in the training process; policy-making for moral and behavioral patterns of the educator in the process of education; encouragement and threat-centeredness of the educational model; paying attention to the conversational nature of Islamic educational models; paying attention to the coordination and interaction of knowledge and practice in educational policy; recognition of audience in the process of education; the need for policy-making for the growth environment of the educator.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سینا عصاره نژاد دفولی |
دانشجوی دکتری سیاستگذاری فرهنگی دانشگاه امام صادق (علیهالسلام)
میثم فرخی |
استادیار گروه مطالعات فرهنگی دانشکده رفاه تهران
نشانی اینترنتی
http://www.farhangerazavi.ir/article_107596_83cb88dda3e3c1307a479c57ce652245.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1004/article-1004-2424156.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات