این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک، جلد ۲۹، شماره ۲، صفحات ۹-۱۵

عنوان فارسی مروری بر تحقیقات انجام‌شده در زمینه جریان در نازل‌های آئرواسپایک
چکیده فارسی مقاله امروزه پراستفاده‌ترین سیستم پیشرانش برای امور هوانوردی، سیستم پیشرانش جت می‌باشد. هر چند که موتورهای جت ساختار متفاوتی نسبت به هم دارند، ولی همه دارای خروجی گاز با سرعت زیاد می‌باشند که توسط نازل ایجاد می‌شود. نازل در سیستمهای پیشرانش جت چه در موتورهای جت هوا-تنفسی و چه راکت‌ها، دارای اهمیت ویژه‌ای می‌باشد. این قسمت در راکت‌ها بر روی رابطه نیروی پیشران اثر مستقیم و مهمی دارد و تقریباً تمامی نیروی پیشران توسط جت خروجی از نازل تولید می‌شود. یکی از این نازل‌های بسیار خوب با کارایی بالا خصوصاً در ارتفاع پایین، نازل آئرواسپایک می‌باشد. این نازل به دلیل ویژگی‌های خاص با تغییر ارتفاع، بهترین کارایی را از خود نشان می‌دهد. در این مقاله سعی بر این است که مفاهیم اصلی، کاربردها، مطالعات تجربی و عددی انجام‌شده درباره این نازل بررسی شود. در پایان چالش‌های موجود در توسعه این نوع نازل و نکات لازم برای مطالعات آینده ارائه خواهد شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هوافضا، نازل آئرواسپایک، پیشرانش، توزیع فشار، تراست،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله روح الامین درگاهی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده هوافضا، دانشگاه سمنان، سمنان

روح اله رفعی |
دانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه سمنان، سمنان


نشانی اینترنتی http://mmep.isme.ir/article_39848_92d4f76196d0ca2b47135aeb4ae5b63a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1251/article-1251-2426585.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات