این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نوآوری های آموزشی، جلد ۱۹، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی مدرسه به‌عنوان شتاب‌دهنده
چکیده فارسی مقاله هدف تحقیق حاضر، آشکارسازی تمایز نسل جدید مدرسه تحت عنوان مدرسه کارآفرین با سایر مدارس می‌باشد. در ادامه این، ساختار جدید مدرسه با کارکردی مشابه شتاب‌دهنده، تعریف و بازسازی می‌گردد. برای دستیابی به این هدف، از رویکرد کیفی استفاده شد. برای انتخاب نمونه، روش نمونه‌گیری مبتنی بر معیار که جزئی از روش‌های نمونه‌گیری هدفمند می‌باشد تا حصول اشباع نظری به‌کار گرفته شد. داده‌ها به کمک مصاحبه نیمه ساختاریافته جمع‌آوری گردید. تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات با روش تحلیل مضمون انجام شد. بر مبنای کدگذاری‌ باز مصاحبه‌ها، در مرحله مقدماتی 99 مؤلفه بازشناسی شدند. لیکن در نهایت 13 مفهوم در قالب 5 تم اصلی به عنوان مؤلفه‌های شتاب‌دهنده خاص مدرسه کارآفرین تم یابی شدند. تحلیل‌های ارائه‌شده در این پژوهش نشان می‌دهد که این مؤلفه‌های استخراجی از ظرفیت لازم برای تغییر در کارکرد مدارس به سمت مدارس‌کارآفرین برخوردارند. همچنین مدارس‌کارآفرین مجهز به شتاب‌دهنده مدرسه‌ای دارای پتانسیل کافی برای ترویج فرهنگ کارآفرینی و پرورش کارآفرینان دانش‌آموز می‌باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی School as a seed accelerator
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of the present research is to reveal the distinction of the new generation of schools as an entrepreneurial school with other schools. Further, the new school structure is characterized and defined with a function as the accelerator. To achieve this goal, a qualitative approach was used. To select the sample, the criterion based sampling method, which is a part of the purposeful sampling methods, was used to obtain theoretical saturation. Data were collected through semi-structured interviews. Data analysis was done by the method of thematic analysis. Based on the open source coding of the interviews, 99 elements were identified in the preliminary stage. But in the end, 13 concepts were identified as 5 main themes as special accelerating components of the entrepreneurial school. The analysis presented in this study show that these extractive components have the capacity to change the functioning of schools to the entrepreneurial schools. Also, entrepreneurial schools that are equipped with a school-base accelerator have enough potential to promote entrepreneurial culture and nurturing student entrepreneurs.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حنیف حاجی آقایی |
گروه مدیریت آموزشی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران

علی خلخالی |
گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد تنکابن، ایران


نشانی اینترنتی http://noavaryedu.oerp.ir/article_107720_b8bad41e6e03c13e1741dfb42ce9e696.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-2426814.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات