این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۱۰، شماره ۲۹، صفحات ۳۵-۵۹
عنوان فارسی
بررسی تفاوت نگرش تحصیلی و انگیزش پیشرفت دانشآموزان بر اساس حضور یا عدم حضور در کلاسهای کنکور مدارس
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر به منظور بررسی حضور یا عدم حضور در کلاسهای کنکور مدرسهها بر میزان نگرش تحصیلی و انگیزش پیشرفت دانشآموزان شهرستان ماکو اجرا شد. روش پژوهش از نوع علی- مقایسهای و جامعه آماری پژوهش شامل همه دانشآموزان دختر دوره متوسطه دوم در سال تحصیلی 97-1396، به تعداد 1000 نفر بود. حجم نمونه آماری شامل 200 دانش آموز بود که با توجه به شرکت کردن یا شرکت نکردن در کلاس های کنکور با دو روش نمونهگیری تصادفی ساده و خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد سنجش نگرش به مدرسه (SAAS-R) مککوچ و سیگل (2003) و پرسشنامه استاندارد پیشرفت (T.M.A) هرمنس (1970) استفاده شد. تحلیل دادهها با روشهای آمار توصیفی، تحلیل واریانس چندمتغیری یکراهه و آزمون t مستقل با استفاده از نرمافزار 24SPSS انجام گرفت. نتایج نشان داد میزان نگرش تحصیلی دانشآموزانی که در کلاسهای کنکور شرکت داشتند به صورت معنیداری بیشتر از دانشآموزانی بود که سابقه حضور در این کلاسها را نداشتند. همچنین انگیزش پیشرفت این دانشآموزان به صورت معنیداری بیشتر از دانشآموزانی بود که در کلاسهای کنکور مدرسهها شرکت نداشتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلاسهای کنکور، نگرش تحصیلی، انگیزش پیشرفت،
عنوان انگلیسی
Investigating the Difference of Involvement or Non-involvement in University Entrance Preparatory Courses on the Academic Attitude and Achievement Motivation of Students
چکیده انگلیسی مقاله
The present study was conducted to investigate the involvement or non-involvement influence of university entrance preparatory courses on the academic attitude and achievement motivation of students in Maku. The research method was causal-comparative. The statistical population of the study included all female high school students (N=1000) in the academic year 2017-18. The sample size included 200 students who were chosen through simple random sampling and multi-stage cluster sampling according to the involvement or non-involvement in the university entrance preparatory courses. Data were collected using the McCoach & Sigel`s standard questionnaire for the attitude toward school (SAAS-R) and the Hermann`s standard questionnaire for Achievement Motivation (T.M.A) (1977). Data analysis was carried out through descriptive statistics, multivariate analysis of variance, and independent t-test using SPSS24 software. The results revealed that the academic attitude of those students who participated in the university entrance preparatory courses were significantly more than that of those who had no history of attending those afro-mentioned courses. Also, the achievement motivation of these students was significantly more than those who did not attend the above-mentioned courses.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
لیلا برازنده |
گروه علوم تربیتی و روانشناسی، واحد خوی، دانشگاه آزاد اسلامی، خوی، ایران
حیدرعلی زارعی |
استادیارگروه علوم تربیتی و روانشناسی، واحد خوی، دانشگاه آزاد اسلامی، خوی، ایران
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_39883_7d440134cd3bace4d4b0cc87064398ac.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-2430201.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات