این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
پژوهش های علوم و فناوری چوب و جنگل
، جلد ۲۲، شماره ۳، صفحات ۱۷۳-۱۸۸
عنوان فارسی
شناسایی و اولویتبندی شاخصهای مؤثر بر مصرف فرآوردههای مرکب چوب- پلاستیک در ایران
چکیده فارسی مقاله
سابقه و هدف: وجود پتانسیل عظیم مصرف فرآوردههای مرکب چوب- پلاستیک به عنوان محصول جدید چوبی اهمیت تعیین و وارزیابی معیارهای تاثیرگذار بر مصرف این کامپوزیت را بخوبی نشان میدهد وهدف از این پژوهش شناسایی خصوصیات و اولویتبندی فاکتورهای موثر در مقبولیت این محصول در بین مصرفکنندگان میباشد. مواد و روشها: روششناسی تحقیق، تحلیلی و تخمینی بوده به طوری که پس از بررسی منابع و مصاحبه با کارشناسان صنعتی و دانشگاهی، تعداد 10 شاخص تأثیرگذار شناسایی و جهت تعیین درجهی اهمیت و اولویتبندی این معیارها، پرسشنامهای مطابق با اصول طیف لیکرت طراحی و توزیع گردید آنگاه برای مقایسه میانگین وزنی معیارها و تعیین معنیدار بودن اختلافها از آنالیز واریانس یکطرفه استفاده شد. یافتههای تحقیق: نتایج نشان میدهد که فاکتورهای مؤثر بر بازار مصرف چوب-پلاستیک از نظر مصرفکنندگان ایرانی دارای اهمیت یکسانی نمیباشد. در این میان، ویژگیهای مقاومت در برابر رطوبت، دامنه و وسعت مصرف و مشتری پسندی از اهمیت بیشتری برخوردارند که این معیارها میبایست مورد توجه تولیدکنندگان و عرضهکنندگان این محصول در کشور قرار گیرد. نتیجهگیری: عمدهترین دلیل مقبولیت کامپوزیت چوب- پلاستیک ویژگیهای مقاومت در برابر رطوبت میباشد و با داشتن دوام و شکلپذیری مناسب آن می تواند جایگزین دیگر فراوردههای چوبی گردد هرچند قیمت بالای آن در مقایسه با صفحات فشرده چوبی جای تامل دارد
کلیدواژههای فارسی مقاله
کامپوزیت چوب-پلاستیک، معیار مؤثر، مقیاس لیکرت، بازار مصرف،
عنوان انگلیسی
Descriptive Analysis of Effective Criteria on Wood-Plastic Composites Consumption in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Background and objective: Wood-plastic Composite is one of the newest products in the world and has experienced huge growth in recent years. There is great potential for use of these products in various ways, so it is necessary to identify and evaluate the effective criteria on acceptance of this product among Iranian consumers. Materials and methods: The methodology of research is descriptive analysis and after reviewing the literature and interviewing with industrial and academical experts, 10 effective criteria were identified and a questionnaire has designed in accordance with the principles of the LIKERT scale in order to determine the importance and priority of these indexes. Results: The results show that the factors affecting the wood-plastic composites market doesn’t have equal importance in opinion of Iranian consumers. Among the properties of this product, moisture resistance usage range and customer satisfaction have more importance respectively. These criteria should be considered by manufacturers and suppliers in Iran. Conclusion: The most common reason of the acceptance of wood-plastic composites are moisture resistance properties and it can be replaced by other wood products because of good durability and Plasticity, however its high price compared with compact wood panels have to be considered.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی رفیقی |
عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
سیده طیبه اندرواژ | seyedeh tayebeh
مدرس دانشگاه پیام نور واحد جویبار
نشانی اینترنتی
http://jwfst.gau.ac.ir/article_2583_176f0bb9159da9522135eb6481a5b6de.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1411/article-1411-243305.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات