این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۳۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تبیین روابط بین سکوت سازمانی و تعهد سازمانی بر مسئوولیت پذیری اجتماعی (مورد مطالعه: کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی)
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، تبیین روابط بین سکوت سازمانی و تعهد سازمانی بر مسئوولیت پذیری اجتماعی کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی می باشد. در این مطالعه کاربردی با بهره گیری از سرشماری کامل 132 نفر که شامل 74 نفر مرد و 58 نفر زن بودند انتخاب شدند و جهت گردآوری داده ها از سه پرسشنامه استاندارد؛ سکوت سازمانی موریسون ومیلیکن، تعهد سازمانی آلن و مایر و مسئولیت پذیری اجتماعی کارول استفاده شد و با استفاده از روش معادلات ساختاری یافته ها مورد تحلیل قرار گرفت که نتایج نشان می دهد اثر سکوت سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در سطح 95 درصد اطمینان معنادار بوده است و اثر مستقیم مسئولیت پذیری اجتماعی بر تعهد سازمانی نیز معنادار بوده است به طوریکه با افزایش سکوت سازمانی، مسئولیت پذیری اجتماعی و تعهد سازمانی افزایش می یابد. فرضیه دیگری که این پژوهش به دنبال آن بود، مربوط به اندازه اثر غیرمستقیم متغیرسکوت سازمانی بر تعهد سازمانی از طریق متغیر میانجی مسئولیت پذیری اجتماعی، می باشد. نتایج آزمون اثرات غیر مستقیم با استفاده از نرم افزار ایموس نیز نشان داد اندازه اثر غیرمستقیم متغیرسکوت سازمانی بر تعهد سازمانی از طریق متغیر میانجی مسئولیت پذیری اجتماعی با ( 22/0= β ) در سطح 95 درصد اطمینان، معنادار بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سکوت سازمانی، تعهدسازمانی، مسئولیت پذیری، دانشگاه
عنوان انگلیسی
Explaining the Relationship between Organizational Silence and Organizational Commitment to the Broadway Educational Imaging (Case Study: University of Allameh Tabataba'i University)
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the present study is to explain the relationship between organizational silence and organizational commitment on social responsibility of staff of Allameh Tabataba'i University. In this applied study, 132 individuals, including 74 males and 58 females, were selected using a complete census. Three standard questionnaires: Morrison & Milliken Organizational Silence, Allen & Meyer Organizational Commitment, and Carroll Social Responsibility were used for data collection. The results showed that the effect of organizational silence on social responsibility was significant at 95% confidence level and the direct effect of social responsibility on organizational commitment was also significant. Increasing organizational silence, social responsibility, and commitment Time increases. Another hypothesis that this study sought to address was the extent of the indirect effect of organizational silence variable on organizational commitment through the mediator variable of social responsibility. Indirect effects test using Emos software also showed that the magnitude of indirect effect of organizational silence variable on organizational commitment through mediator variable social responsibility (β = 0.22) was significant at 95% confidence level
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احمد کیخا | ahmad keykha
University of Tehran
دانشگاه تهران
سیدمحمد میرکمالی | seyed mohammad mirkamali
University of Tehran
دانشگاه تهران
بهادر ابراهیمی | bahador ebrahimi
Allameh Tabataba'i University
دانشگاه علامه طباطبائی
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-3913-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات