این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۳۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تحلیل خدمات عمومی نوین در چرخه خط مشی گذاری شهرداری تهران
چکیده فارسی مقاله
از عوامل مهم در موفقیت سازمان های بخش دولتی مشارکت داوطلبانه و شهروند محوری است که مورد تاکید پارادایم خدمات عمومی نوین می باشد. هدف پژوهش حاضر معرفی پارادایم خدمات عمومی نوین و تاکید بر نقش حیاتی ابعاد خدمات عمومی نوین به عنوان زمینه سازان مشارکت شهروندی در چرخه خط مشی گذاری شهرداری تهران می باشد و ارائه الگویی متشکل از ماتریسی مشمول بر ابعاد خدمات عمومی نوین در محورX و مراحل چرخه خط مشی گذاری در محور Y با هدف تعیین اهمیت و اولویت انواع مشارکت شهروندی در تلاقی دو محور ماتریس است. در این راستا، الگوی مفهومی بر اساس روش نمونه گیری هدفمند توسط 10 خبره مبتنی بر تکنیک دلفی فازی در دو مرحله به صورت مصاحبه ساختار یافته مورد تحلیل قرار گرفت. همچنین با توزیع 392 پرسشنامه در میان کارکنان ستادی شهرداری تهران به روش نمونه گیری تصادفی، نتایج تحلیل ما نشان می دهد که مشارکت از نوع ارتباط یک سویه و دیالوگ و بحث عمیق در شش مرحله، مشارکت از نوع مشاوره اجتماعی در پنج مرحله و مشارکت از نوع شراکت کاری در سه مرحله چرخه خط مشی گذاری موثر می باشد و ابعاد خدمات عمومی نوین در هر چهار نوع مشارکتی(ارتباط یک سویه، مشاوره اجتماعی، دیالوگ و بحث عمیق و شراکت کاری) در چرخه خط مشی گذاری دارای وضعیت مطلوب نمی باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
َThe analyze of new public service in Tehran municipality public policy making cycle
چکیده انگلیسی مقاله
Citizen participation is one of the important factors in Tehran municipality performance success. Since Tehran municipality is a public entity, using new public service paradigm in order to illustrate the citizen participation is more suitable in comparison with the private sector models. New public service is a collection of executive ideas and methods which focus on democratic values and creating opportunity for citizens in order to define public problems and specify, implement and evaluate the solutions. The purpose of this study is to analyze the new public service in Tehran municipality public policy making cycle. The research method is quantitative which is done with ANFIS and FIS method. The research findings show that the model presented which is based on three concepts of citizen participation, new public service and policy making cycle is valid. Type I and III Citizenship participation in six stages, type II participation in five stages, and type IV Citizenship participation effect in three stages of policymaking cycle.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهرداد بزرگی نژاد | Mehrdad bozorginejad
Management and Economics
گروه مدیریت دولتی،دانشکده مدیریت و اقتصاد
غلام رضا معمارزاده طهران | Gholamreza Memarzadetehran
Management and Economics
گروه مدیریت دولتی،دانشکده مدیریت و اقتصاد
ابوالحسن فقیهی | Abolhasan Faghihi
Management and Economics
گروه مدیریت دولتی،دانشکده مدیریت و اقتصاد
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-3982-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات