این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
فرآیند مدیریت و توسعه
، جلد ۳۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مدل شایستگی های ارتباطی مدیران منابع انسانی درصنعت بانکداری
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این پژوهش، تدوین مدل شایستگی ارتباطی مدیران منابع انسانی بانک کشاورزی از طریق روش کیفی مبتنی بر نظریه داده بنیاد است. ابزارگردآوری داده ها، مصاحبه نیمه ساختاریافته با 15 نفر ازمدیران منابع انسانی این بانک در سطح ستادی ادارات مرکزی و سرپرستیهای کل کشور است که با روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شده اند. کدها و مولفه های شایستگی(80مفهوم کلیدی، 29 زیرمقوله، 12 مقوله اصلی) از مصاحبه ها احصا و در قالب مدل مفهومی داده بنیاد تدوین گردید. با توجه به مقوله محوری ((شایستگیهای ارتباطی مدیران منابع انسانی)) با ابعاد ساختار و محتوای مناسب رفتاری و همچنین سایر مقوله ها اعم از شرایط علی(عوامل فردی و عوامل سازمانی)، شرایط زمینه ای(برنامه جامع اصلاحات دولت)، شرایط میانجی(رفتارهای سیاسی، شرایط محیطی، مدیریت ویترینی، هوش فرهنگی مدیران منابع انسانی) ، راهبردها( استراتژی های هماهنگی و همدلی، واستراتژی تحول آفرینی سازگار) و پیامدها ( محیط کار شاد، تسهیل ارتباطات) مدل نهایی تدوین و ارائه گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Communication competencies model of human resource managers in Banking Industry
چکیده انگلیسی مقاله
The main purpose of this study was to develop a communication competency model of Keshavarzi Bank Human resource managers using qualitative method based on data theory. Data gathering tool is semi-structured observation and interview with 15 human resource managers selected by snowball sampling. Eligibility codes and components (80 key concepts, 29 categories, 12 core categories) of the interviews were summarized and formulated in the context of the Foundation's conceptual model. It is a central category ((Communication competencies of human resource Managers)) that is analyzed in two dimensions of structure and appropriate behavioral content and according to causal conditions (individual factors and organizational factors), contextual conditions (comprehensive government reform program, conditions of managerial appointments), conditions Intermediaries (political behaviors, environmental conditions, showcase management, managers' cultural intelligence), strategies (strategies of coordination and empathy, adaptive changeover) and outcomes (lively work environment, facilitating communication) were formulated and the final model developed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سحر صدرائی | sahar sadraei
roudehen university
دانشگاه آزاد تهران مرکزی دانشکده مدیریت
رشید ذوالفقاری زعفرانی | rashid zolfaghari zaferani
roudehen university
دانشگاه آزاد تهران مرکزی دانشکده مدیریت
احمد ودادی | ahmad vedadi
azad university,central tehran, management faculty
دانشگاه آزاد تهران مرکزی
نشانی اینترنتی
http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-3769-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات