این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مطالعات رفتار سازمانی
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۶۳-۹۶
عنوان فارسی
خوانشی استعاری از پدیده حسادت بازمانده در نظام آموزش عالی ایران تجارب اعضای هیأت علمی پیمانی مشروط در دانشگاه دولتی ایلام
چکیده فارسی مقاله
استعارهی«حسادت بازمانده » به حسادت ادراک شده یک کارمند نسبت به جایگاه شغلی سایر همکاران اشاره دارد (گاندولفی ،2008). پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از جهت شیوه گردآوری دادهها، به روش کیفی و با مصاحبه عمیق و هدایت شده انجام شده است. هدف از این پژوهش، فهم تجربهی زیستهی اعضای هیأت علمی پیمانی مشروط دانشگاه ایلام ازپدیده حسادت بازمانده است که با روش پدیدارشناسی انجام شده است. در دانشگاه ایلام تمامی اعضای هیأت علمی با وضعیت پیمانی مشروط به تعداد40 نفر بودند، که از این تعداد 18 نفر به صورت هدفمند انتخاب و با آنها تا رسیدن به اشباع نظری، مصاحبه صورت گرفت. جهت تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از مصاحبهها، از تحلیل تماتیک با رویکرد تحلیل مضمون استفاده شده است. یافتههای حاصل دریک مضمون، پنج مقوله اصلی و سیزده مقوله فرعی دسته بندی شدهاند. با در نظر داشتن پیامدهای منفی ناشی ازحسادت بازمانده شامل بی انگیزهگی، ناامیدی، فشار روحی و استرس و غیره، ضرورت دارد دانشگاهها و مرکز آموزش عالی با شناسایی این پدیده و تأثیر آن روی فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اعضای هیأت علمی اقدامات سازندهای در جهت اصلاح شیوههای ارتقاءشغلی در دانشگاهها و مدیریت پدیده حسادت بازمانده داشته باشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
حسادت بازمانده، ارتقاء شغلی، پدیدارشناسی، وضعیت پیمانی مشروط،
عنوان انگلیسی
A metaphorical reading of the phenomenon of surviving jealousy in the Iranian higher education system : Experiences of the Ilam university's conditional faculty members
چکیده انگلیسی مقاله
The metaphor of " Survivor's Envy " refers to the perceived jealousy of an employee Compared to other colleagues' Occupation (Gandolfi, 2008). The purpose of this study is applied and has been done through qualitative method and in-depth interviews. The purpose of this study was to understand the lived experience of the Ilam univercity’s conditional faculty members from Survivor's Envy phenomenon, which was done by phenomenological method. At Ilam University, all faculty members With Conditional contract status were 40 People, That 18 individuals were selected by purposeful and interviewed until achieve to theoretical saturation. Thematic analysis with the content analysis approach has been used to analyze the data obtained from the interviews. Findings are categorized into one content, five main categories and thirteen subcategories. considering the negative consequences of Survivor's Envy, including not motivating, hopelessness, Emotional pressure and stress, etc; It is necessary universities and higher education centers by recognizing this phenomenon and its impact on educational, research, and cultural activities of faculty members to Take constructive actions to improve Univercities Career Promotions and manage the phenomenon of Survivor's Envy.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فریبا زنگنه |
کارشناس ارشد مدیریت توسعه منابع انسانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران.
علی یاسینی |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران.
اردشیر شیری |
دانشیار گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران.
نشانی اینترنتی
http://obs.sinaweb.net/article_40436_31a736b9262a4786d7188337595c80c5.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1159/article-1159-2450233.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات