این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۶۴۹-۶۶۳
عنوان فارسی
ارزیابی مولفه های موثر بر ارتقای فرهنگ ایمنی ترافیک وکاهش تلفات با موتورسیکلت
چکیده فارسی مقاله
هدف از مطالعه حاضر احصاء مولفه های موثر بر ارتقای فرهنگ ایمنی ترافیک وکاهش تلفات با موتورسیکلت است. جامعه آماری مورد مطالعه، شامل کارشناسان و خبرگان در حوزه تصادفات و ایمنی و مقررات می باشند. در این تحقیق اطلاعات از طریق مطالعه کتابخانه ای جمع آوری و داده ها با استفاده از تکنیک AHP و نرم افزار Exper Choice مورد بررسی قرار گرفته است این تحقیق با طرح یک سؤال اصلی تحت عنوان «مولفه های موثر بر ارتقای فرهنگ ایمنی ترافیک وکاهش تلفات با موتورسیکلت کدامند؟» انجامشده است. نتایج این پژوهش نشان میدهد که مولفه های موثر عبارتند از: برنامه ریزی در جهت کاهش سفرهای درون شهری با موتورسیکلت، کنترل مهارت موترسواران، اجرای قوانین راهنمائی و رانندگی در مورد موتورسیکلت سواران، مداخله قوه قضائیه در بحث تخلفات رانندگی با موتورسیکلت، آموزش و اطلاع رسانی مکرر توسط رسانه های گروهی، ایجاد سیستم نظارتی واحد برای سیستم حمل و نقل با موتورسیکلت، ایمن سازی نقاط پرخطر، آرام سازی تردد متورسیکلت سواران، تعامل بین بخش خصوصی و دولت و مردم، استفاده از توان بالقوه مردمی.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ترافیک، تصادفات، قوانین، موتورسیکلت،
عنوان انگلیسی
Assessment of effective factors to increase traffic safety and reduce the casualties caused by motorcycles accidents
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this paper is to obtain effective factors to increase traffic safety and reduce the casualties caused by motorcycles accidents. Statistical society of this case study contains experts in safety and security, regulation and accident domain. This case study has examined information by "AHP" technique and "Expert Choice" software by observing library data. This study has been proposed by a principal question : "what are the effective factors to increase traffic safety and reduce the casualties caused by motorcycles accidents?" .The results of this study shows that the effective factors are: to plan in order to reduce inner-city commuting by motorcycles, to control cyclists' skills, to execute traffic laws for cyclists, involvement of Judiciary in cyclists law violations, to educate and notify repeatedly by mass media, to create integrated monitoring system with required assistance for motorcycle transportation, to locate high-risked spots and securing them, to reduce the cyclists movement, to cooperate and balance the involvement of society, private sector and government, to use the potential power of society to reduce violations and impalpable control.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد رضا مهماندار |
استادیار، دانشگاه علوم انتظامی امین، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تهران، ایران.
محمد آریانا |
کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تهران، ایران.
توفیق مبادری |
کارشناسی ارشد آمار زیستی، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تهران، ایران.
احسان خلیلی |
کارشناسی ارشد مهندسی برق، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_80147_2f3138a0e7e1b347bce708a3e4f22e70.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-2450462.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات