این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۷۵۷-۷۷۱
عنوان فارسی
تحلیل و مدلسازی زمان تأخیر در میدانهای توربو و مدرن
چکیده فارسی مقاله
امروزه میدانهای توربو و مدرن یکی از شیوههای موثر کنترل تقاطعهای همسطح شهری میباشند که برای بهبود وضعیت ترافیک و تاخیر از آن ها استفاده میشود. این میدانها به دلیل ویژگیهای هندسی در انتخاب مسیر و حق تقدم کارایی بهتری برای رانندگان نسبت به تقاطعهای چراغدار هستند. در ابتدای این مطالعه، به منظور ارزیابی اثرگذاری میدانهای توربو و مدرن در کاهش حجم ترافیک، افزایش ظرفیت و همچنین بررسی عوامل اثرگذار پارامترهای ترافیکی (شعاع، تعداد خط، سرعت و جریان ترافیک) از نرمافزار ایمسان به منظور شبیهسازی استفاده شد و سپس با استفاده از روشهای پاسخ سطح، گرادیان هسین والگوریتم ژنتیک رابطهای ریاضی برای بدست آوردن میزان تاخیر در میدانهای توربو و مدرن در شرایط بدون چراغ راهنما پیشنهاد شد. نتایج بدست آمده در این پژوهش نشان میدهد که روش های ترکیبی پاسخ سطح- گرادیان هسین و پاسخ سطح-الگوریتم ژنتیک نسبت به سایر روشها از دقت بالایی برخوردارند. بنابراین، روابط لگاریتمی بدست آمده تاخیر براساس متغیرهای ورودی (جریان ترافیک، سرعت، تعداد خط و شعاع) میتوانند با دقت مطلوبی تاخیر را در میدانهای توربو و مدرن در حالت بدون چراغ پیش بینی کنند و از دقت حساسیت قابل قبولی برخوردارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analysis and Modeling of Delay Time for Turbo and Modern Roundabouts
چکیده انگلیسی مقاله
Today, turbo and modern roundabouts are the effective commonly alternatives for controlling urban at-grade intersections which are used to improve traffic conditions and delays. Because of their geometric features in selecting way and the right of way for drivers, they have better efficiency than signalized intersections. In the beginning of this study, in order to evaluate the effectiveness of turbo and modern roundabouts in reducing traffic volume, increasing capacity and also examine traffic effective parameters (radius, lane number, speed and traffic flow)), Aimsun software was used for simulating. And then by using Surface Response, Hessian Gradient Methods and Genetic Algorithm, a mathematical relation for estimating delay time in turbo and modern roundabouts in condition of non-traffic signal control was suggested. The obtained results from this research indicate that the mixed methods of surface response – Hessian gradient and surface response- genetic algorithm are more accurate than other methods. Therefore, the obtained delay logarithm relations according to the input variables (traffic flow, speed, lane number and radius) could predict delay in turbo and modern roundabouts with proper accuracy in non-traffic signal control conditions in which these relations have acceptable sensitivity accuracy.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
الهام سادات رضویان |
کارشناس ارشد، گروه مهندسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، شاهرود
ایمان آقایان |
دانشکده مهندسی عمران - دانشگاه صنعتی شاهرود
فرهاد حدادی |
دانشجوی دکتری، گروه مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_79660_30f6018f865da72eb1a94f198d28065a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-2450468.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات