این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی و مدیریت انرژی، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تأثیر پارامترهای کلیدی یک موتور دوّار بر روی عملکرد آن
چکیده فارسی مقاله موتور دوّار پرّه ای گونه­ای جدید از موتورهای دورانی با ویژگی­های ویژه می­باشد که در برخی مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا هنوز در مراحل تحقیقاتی می­باشد. این موتور یک مکانیزم جابجایی مثبت است که امکان رویداد چرخه­ی چهارزمانه­ی موتور بنزینی را در یک دور گردش میل­گردان، با کم­ترین تعداد قطعات متحرک در مقایسه با موتورهای رفت و برگشتی، ایجاد می­کند. در این مقاله  از مدل احتراق دو ناحیه ای برای  موتور دوّار پرّه ای  بنزینی استفاده شده است.  چرخه موتور بنزینی بر روی یک موتور چهار زمانه رفت و برگشتی معادل با موتور دوّار پرّه ای، پیاده سازی شده است. شبیه­سازی بر مبنای معادلات انرژی، بقای جرم، معادله حالت و کسر جرم سوخته می­باشد. محفظه احتراق  به دو ناحیه سوخته و نسوخته تقسیم شده است و معادلات دیفرانسیل برای تغییر در فشار و دما  در هر ناحیه توسعه داده شده است. تأثیر نسبت تراکم، ضریب نشتی و سرعت موتور را بر روی فشار و دمای بیشینه موتور دوّار پرّه ای بررسی می شود.. برنامه توسعه داده شده در نرم افزار متلب برای یک موتور دیگر نیز به کار رفته است و تطابق خوبی بین  نتایج این برنامه و نتایج مربوطه برای صحت سنجی مشاهده شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مهدی میرزایی |


سید مسعود هاشمی |


بهادر سرانجام |


علیرضا بینش |



نشانی اینترنتی http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1704-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مهندسی مکانیک
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات