این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مهندسی و مدیریت انرژی
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تأثیر پارامترهای کلیدی یک موتور دوّار بر روی عملکرد آن
چکیده فارسی مقاله
موتور دوّار پرّه ای گونهای جدید از موتورهای دورانی با ویژگیهای ویژه میباشد که در برخی مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا هنوز در مراحل تحقیقاتی میباشد. این موتور یک مکانیزم جابجایی مثبت است که امکان رویداد چرخهی چهارزمانهی موتور بنزینی را در یک دور گردش میلگردان، با کمترین تعداد قطعات متحرک در مقایسه با موتورهای رفت و برگشتی، ایجاد میکند. در این مقاله از مدل احتراق دو ناحیه ای برای موتور دوّار پرّه ای بنزینی استفاده شده است. چرخه موتور بنزینی بر روی یک موتور چهار زمانه رفت و برگشتی معادل با موتور دوّار پرّه ای، پیاده سازی شده است. شبیهسازی بر مبنای معادلات انرژی، بقای جرم، معادله حالت و کسر جرم سوخته میباشد. محفظه احتراق به دو ناحیه سوخته و نسوخته تقسیم شده است و معادلات دیفرانسیل برای تغییر در فشار و دما در هر ناحیه توسعه داده شده است. تأثیر نسبت تراکم، ضریب نشتی و سرعت موتور را بر روی فشار و دمای بیشینه موتور دوّار پرّه ای بررسی می شود.. برنامه توسعه داده شده در نرم افزار متلب برای یک موتور دیگر نیز به کار رفته است و تطابق خوبی بین نتایج این برنامه و نتایج مربوطه برای صحت سنجی مشاهده شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی میرزایی |
سید مسعود هاشمی |
بهادر سرانجام |
علیرضا بینش |
نشانی اینترنتی
http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1704-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مهندسی مکانیک
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات