این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مهندسی و مدیریت انرژی
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
استفاده از مواد با تغییرفاز جهت مدیریت حرارتی باتری خودروهای هیبریدی
چکیده فارسی مقاله
یکی از پرکاربردترین اجزاء و در حقیقت قلب یک خودرو هیبریدی، باتری آن میباشد که از نوع لیتیوم-یونی است. مسئله حیاتی در این باتریها، خنککاری کافی آنهاست؛ زیرا در این باتریها، حرارت زیادی تولید میشود و درصورتیکه مدیریت حرارتی مناسبی روی این باتریها صورت نگیرد، عمر آنها بهطور تصاعدی کاهش مییابد. مواد با تغییر فاز به دلیل اینکه در هنگام ذوب شدن، گرمای نهان ذوب خود را جذب میکنند، خنککاری زیادی را در مدتزمان کوتاهی فراهم میکنند. لذا در این مقاله به بررسی استفاده از ماده با تغییر فاز و اثر استفاده همزمان از پره جهت خنککاری این باتریها پرداخته میشود. درواقع هدف یافتن ابعاد بهینه پره بهگونهای است که ماکزیمم دمای باتری در هنگام دشارژ حداقل شود. نتایج نشان داد که باتری با 6 پره که ارتفاع پره در آن mm67/11 میباشد، بهترین عملکرد را دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
باتری، ماده با تغییر فاز، پره، خنککاری، مدیریت حرارتی.
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید مهدی دژکام |
دانشگاه آزاد اسلامی یزد
سید علی آقا میرجلیلی |
دانشگاه آزاد اسلامی یزد
نشانی اینترنتی
http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1595-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مهندسی مکانیک
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات