این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی و مدیریت انرژی، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی استفاده از مواد با تغییرفاز جهت مدیریت حرارتی باتری خودروهای هیبریدی
چکیده فارسی مقاله یکی از پرکاربردترین اجزاء و در حقیقت قلب یک خودرو هیبریدی، باتری آن می­باشد که از نوع لیتیوم-یونی است. مسئله حیاتی در این باتری‌ها، خنک­کاری کافی آن‌هاست؛ زیرا در این باتری‌ها، حرارت زیادی تولید می­شود و درصورتی‌که مدیریت حرارتی مناسبی روی این باتری‌ها صورت نگیرد، عمر آن‌ها به‌طور تصاعدی کاهش می­یابد. مواد با تغییر فاز به دلیل اینکه در هنگام ذوب شدن، گرمای نهان ذوب خود را جذب می­کنند، خنک­کاری زیادی را در مدت‌زمان کوتاهی فراهم می­کنند. لذا در این مقاله به بررسی استفاده از ماده با تغییر فاز و اثر استفاده هم‌زمان از پره جهت خنک­کاری این باتری‌ها پرداخته می­شود. درواقع هدف یافتن ابعاد بهینه پره به‌گونه‌ای است که ماکزیمم دمای باتری در هنگام دشارژ حداقل شود. نتایج نشان داد که باتری با 6 پره که ارتفاع پره در آن mm67/11 می­باشد، بهترین عملکرد را دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله باتری، ماده با تغییر فاز، پره، خنک‌کاری، مدیریت حرارتی.

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید مهدی دژکام |
دانشگاه آزاد اسلامی یزد

سید علی آقا میرجلیلی |
دانشگاه آزاد اسلامی یزد


نشانی اینترنتی http://energy.kashanu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1595-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مهندسی مکانیک
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات