این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۱۳، شماره ۴۹، صفحات ۱۰۹-۱۲۷

عنوان فارسی بررسی توانمندی دانشگاه‌های دولتی برتر کشور در توسعه حرفه‌ای دانشجویان تحصیلات‌تکمیلی (مطالعه موردی: دانشگاه شیراز)
چکیده فارسی مقاله هدف از این مطالعه، بررسی میزان توانمندی دانشگاه‌های دولتی برتر کشور در توسعه حرفه‌ای از منظر دانشجویان تحصیلات‌ تکمیلی دانشگاه شیراز بود که به روش توصیفی-پیمای‍‍‍شی از نوع ارزیابی اجرا شد. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان تحصیلات‌ تکمیلی دانشگاه شیراز بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، تعداد 236 نفر از آنها به‌عنوان نمونه، انتخاب و درنهایت داده‌های 218 نفر از آنها گردآوری و تحلیل شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه توانمندی توسعه حرفه‌ای محقق‌ساخته است که روایی و پایایی آن، محاسبه و تأیید شد. به‌منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها، نرم‌افزار SPSS23 و آزمون‌های تی تک‌نمونه‌ای، تحلیل واریانس اندازه‌گیری‌های مکرر و تحلیل واریانس ترکیبی بهره گرفته شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که از دیدگاه دانشجویان تحصیلات ‌تکمیلی، توانمندی دانشگاه شیراز در توسعه حرفه‌ای آنان پایین‌تر از حد متوسط است. تفاوت معنی‌داری میان ابعاد توسعه حرفه‌ای به‌طور کلی و نیز از دیدگاه دانشجویان دختر و پسر وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله توسعه حرفه‌ای، دانشگاه شیراز، ارزیابی، دوره تحصیلات ‌تکمیلی،

عنوان انگلیسی Investigating the Capability of Top Public Universities in the Graduate Students' Professional Development: A Case Study of Shiraz University
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study was to investigate the capability of the top public universities in professional development from the viewpoints of graduate students of this university. This study was a survey one. The research population included all graduate students of Shiraz University that by using simple random sampling method, 236 of them were selected as sample. The data of 218 of them were collected and analyzed. The research scale was a professional development capability questionnaire made by researcher which its validity and reliability were analyzed and validated. SPSS23 software and one-sample t-test, repeated measures analysis of variance, and mixed variance analysis were used for data analysis. The results showed that from the perspective of graduate students, the capability of Shiraz University in their professional development was less than average, there was a significant difference between the dimensions of professional development in general and the perspective of male and female students.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله قاسم سلیمی |
استادیار گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشگاه شیراز

هادی دژمان |
دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه شیراز

لاله رئیسی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه شیراز


نشانی اینترنتی http://journal.sanjesh.org/article_40276_4e6618ec86a19110272d5ea49b9f89f4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-2453457.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات