این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱۹۵-۲۱۴
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Role of Emotional and Social Managers`s Competencies in improving of the Thecnical, Contextual and Behavioral Emplyees`s Competencies from Human Resource Mnagement Perspective
چکیده انگلیسی مقاله
Today, Competency oriented approach to human resources development is considered as one of the important empowering strategy in successful organizations. In recent years, emotional and social managers’ competencies and relational competencies have been demonstrated by several research studies. The purpose of the current study was examine the impact of Emotional and Social Managers’ Competencies on improving of the technical, contextual and behavioral employees’ competencies. Research method was descriptive – correlation and Employees of Fars gas organization was the research population from which 162 employees were selected based on cluster sampling method. Data was collected through two standard questionnaires, Emotional and Social Competencies (ESC) inventory by Boyatzis (2007) and employees Competencies with Based on the Eye Competency Model of the International Project Management Association (2010). The study used the structural equation modeling (SEM) to analyze the data. Results show that that emotional and social managers’ Competencies predicts the technical, contextual and behavioral employees’ competencies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی محمدی |
دانشیار، گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
قاسم سلیمی |
استادیار، گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
زینب مختاری |
دانشجوی دکترای مدیریت آموزشی، گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_15677_1f8a68516f44ca00549eff4f8ce7b5af.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245841.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات