این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۱۴۱-۱۶۷
عنوان فارسی
اولویتبندی استراتژیهای توسعه تأمینکنندگان با رویکرد ترکیبی از تکنیکهای ANP و دیمتل تجدید نظر شده
چکیده فارسی مقاله
توسعه تأمینکنندگان به فعالیتهای شرکت خریدار برای بهبود عملکرد تأمینکننده در حوزههای کیفیت، هزینه، زمان سفارش تا تحویل، خدمات، قابلیت اطمینان و یا ارتقای سطح دانش تولید تأمینکنندگان اشاره دارد که بهطور مثبت بر عملکرد عملیاتی و تجاری شرکتهای خریدار تأثیر میگذارد. تحقیق حاضر به اولویتبندی استراتژیهای توسعه تأمینکنندگان شامل ارتقای سیستم کیفیت تأمینکنندگان، تبادل اطلاعات با تأمینکنندگان در حوزههای کیفی، بهبود فرایند تأمینکنندگان، افزایش بهرهوری تأمینکنندگان و مشارکت در توسعه محصول تأمینکنندگان با رویکرد کارت امتیازی متوازن و تکنیکهای فرایند تحلیل شبکهای و دیمتل تجدید نظر شده پرداخته است. جامعه آماری تحقیق شرکتهای ریختهگری تولیدکننده قطعات خودرو در ایران هستند که بیش از 200 نفر نیروی انسانی دارند. یافتههای تحقیق حاکی از آن است که چشمانداز مالی (5417/0) مهمترین و چشمانداز یادگیری و رشد (0688/0) کم اهمیتترین بعد در بهبود عملکرد سازمان بوده و تبادل اطلاعات با تأمینکنندگان در حوزههای کیفی (30/0) و افزایش بهرهوری تأمینکنندگان (11/0) بهترتیب مهمترین و کم اهمیتترین استراتژی در توسعه تأمینکنندگان محسوب میشوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Prioritizing of Suppliers Development Strategies with Combined Approach of ANP and Revised DEMATEL Techniques
چکیده انگلیسی مقاله
Supplier development refers to the purchaser activities to improve supplier performance in the areas of quality, cost, time of ordering to delivery, service, reliability, and promotion of suppliers knowledge which positively affects the operational and business performance of purchaser. The present study deals with suppliers' development strategies including enhancement of suppliers’ quality improvement systems, data exchange with suppliers in the areas of quality, suppliers’ process improvement, suppliers’ productivity enhancement and contribute to the development of the suppliers’ product by the Balanced Scorecard (BSC) approach, Analytic Network Process (ANP) and Revised Decision Making Trial and Evaluation Laboratory (Revised DEMATEL) techniques. The population of the current research consists of the foundry companies having more than 200 subject as human resources in Iran which manufacture the automobile parts. The research findings have shown that financial perspective (0.5417) , learning and growth perspective (0.0688) are respectively the most important and the least important dimensions to improve organization performance. in addition , information exchange with suppliers in the areas of quality (0.30) and suppliers' productivity increasing (0.11) are respectively the most and least important strategies in suppliers' development.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهرداد مدهوشی |
استاد گروه مدیریت صنعتی، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
زین العابدین اکبرزاده |
- دانشجوی دکتری مدیریت تولید و عملیات، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
کاظم روانستان |
دانشجوی دکتری مدیریت تولید و عملیات، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_15392_7271c5f5ac5a79b041b395d9a81d9dd9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245848.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات