این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۱۶۹-۱۹۴

عنوان فارسی توسعه مدل عملکرد برند سازمان بر مبنای بازاریابی داخلی و برندینگ داخلی
چکیده فارسی مقاله به‌تازگی برندینگ داخلی به‌ عنوان یک مسئله مهم در حوزه بازاریابی شناخته شده است. بازاریابی داخلی نیز یکی از ابزارهای اجرای استراتژی در درون سازمان می‌باشد که متمرکز بر روی کارکنان به‌عنوان اولین مشتریان هر سازمان است. با توجه به اهمیت روزافزون نقش کارکنان در عملکرد سازمان، در این پژوهش مدلی ارائه شده است که در آن از بازاریابی داخلی و برندینگ داخلی به‌عنوان ابزارهای درون سازمانی جهت ارتقای تعهد کارکنان و تشویق آنان به انتقال وعده‌های برند سازمان به مشتریان بهره گرفته شده است. جامعه آماری پژوهش شامل تمام کارکنان اداره کل امور مالیاتی شهر سمنان بوده که از میان آنها 78 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای آزمون مدل پژوهش از روش مدلیابی معادلات ساختاری در نرم‌افزار WarpPLS 3.0 استفاده شد. بر‌اساس یافته‌ها، بازاریابی داخلی اثر مستقیمی بر روی عملکرد برند نداشته است، اما به‌طور غیرمستقیم و از طریق برندینگ داخلی بر روی عملکرد برند تأثیرگذار است. نتایج تحلیل مسیر، اثر مستقیم برندینگ داخلی بر عملکرد برند و همچنین اثر غیرمستقیم آن را بر عملکرد از طریق تعهد کارکنان به برند تأیید کردند. علاوه بر این نتایج نشان دادند که بازاریابی داخلی اثر مستقیم معناداری بر روی تعهد به برند سازمان ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله برندینگ داخلی، بازاریابی داخلی، تعهد به برند، عملکرد برند،

عنوان انگلیسی Developing the model of corporate brand performance based on internal marketing and internal branding
چکیده انگلیسی مقاله Internal branding has been recognized as an important issue in marketing in recent trends. Also, internal marketing is one of the tools for implementing the strategy within an organization that focuses on employees as the organization's first customers. Due to increasing importance of the employee's role in the organization, this paper seeks to develop a model in which internal marketing and internal branding are used as internal tools. These tools improve employees’ commitment and encourage them to deliver the brand promises to customers. The statistical population of the research was Semnan Taxation Office personnel from which 78 samples were selected through simple random sampling. Structural equations modeling is used to test the research model using WarpPLS 3.0 software. Based on the findings, the internal marketing does not have a direct impact on the brand performance, but it affects brand performance indirectly through the internal branding. The results of path analysis confirmed the direct effect of internal branding on the brand performance, as well as its indirect effect on performance through employee's commitment to the brand. Moreover, the results indicated that internal marketing does not have a significant effect on corporate brand commitment.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مرتضی ملکی مین باش رزگاه | maleki minbashrazgah
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

داود فیض |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

مریم همتی |
دانشجوی دکتری بازاریابی بین الملل، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری ، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_15393_d21665a9496a84c478368fd047aa0ff4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245849.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات