این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۲۲۴-۲۴۴

عنوان فارسی تأثیر بازاریابی داخلی بر تفکر انتقادی کارکنان با توجه به متغیر میانجی سبک‌های مدیریتی و تعدیلگر اعتماد به نفس
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر تفکر انتقادی با توجه به متغیر میانجی سبک‌های مدیریتی صورت گرفته است. پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی می‌باشد و جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان و مدیران هتل‌های واقع در شهر اصفهان بوده که از میان آنها با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای، 172 پرسشنامه دریافت و مورد ارزیابی قرارگرفت. برای سنجش پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است. آلفای به دست آمده برای بازاریابی داخلی 87/0، تفکر انتقادی 88/0 و سبک‌های مدیریتی 90/0 می‌باشد. به منظور تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و Amos و از روش‌های آماری تحلیل رگرسیون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق مدل مفهومی ارائه شده را تأیید کرد. نتایج معادلات ساختاری نیز نشان داد که بازاریابی داخلی بر میزان تفکر انتقادی کارکنان با توجه به متغیر میانجی سبک‌های مدیریتی تأثیر دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effect of Internal Marketing on critical thinking with regard to staff management styles mediator and moderator confidence
چکیده انگلیسی مقاله The present study was conducted the effect of internal marketing on critical thinking according to mediator management styles. The research is implemented by descriptive - survey method and its statistic society is consisted of staff and general managers of hotels of Isfahan which between them using random - stratified sampling, 172 questionnaires were received and evaluated. To gather information from the questionnaires in this research internal marketing questionnaire constructed by author and critical thinking questionnaire of Vitli have been used that Its validity is verifiable and has been evaluated by professors and Cronbach's alpha was used to assess reliability. Obtained alpha for internal marketing is 0.87 and for critical thinking is 0.88 and for management styles is 0.90.To data analysis statistical methods of Amos correlation coefficient and SPSS software of data by Spearman software and regression analysis and structural equations were used. The results confirmed the presented conceptual model and show that there is a relationship between internal marketing and critical thinking of employees and also show that internal marketing have significant and positive effect on critical thinking with regard to management style.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی نصر |
استادیار گروه مدیریت،دانشکده علوم اداری، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

هاجر قبادی نیا |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

مهشید سلیمانی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

حامد میقان |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_15395_fa6f9dd2cc1037460d557aeafb61469d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245851.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات