این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۶، شماره ۱، صفحات ۲۱۱-۲۳۶

عنوان فارسی شناسایی عوامل غیرآموزشی موثر بر به کارگیری آموزش ها در سازمان: محیط سازمان و عوامل فراسازمانی
چکیده فارسی مقاله هدف مقاله حاضر شناسایی عواملی است که به‌طور مستقیم از برنامه آموزش و نحوه اجرای آن نشأت نمی‌گیرد، اما ذیل دو دسته «محیط سازمان» و «عوامل فراسازمانی» بر به‌کارگیری آموزش‌ها در سازمان اثر می‌گذارند. یافته‌های این مقاله با استفاده از پژوهشی به دست آمد که با رویکرد کیفی و با روش مطالعه موردی اکتشافی انجام شد. واحد تحلیل پژوهش دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1393 بود. برای جمع‌آوری داده‌ها، 34 تن شامل 13 مدیر، 12 استاد و نه تن از کارمندان به‌عنوان نمونه در نظر گرفته شدند. ابزار پژوهش مصاحبه باز و نیمه‌ ساختار یافته بود. یافته‌ها نشان داد که در مجموع عوامل مؤثر بر به‌کارگیری آموزش‌ها در دانشگاه، ذیل عوامل مربوط به محیط سازمان شامل هشت عامل فضای به‌کارگیری آموزش، حمایت مدیر و همکاران، پیامد به‌کارگیری، بسترسازی مناسب، تشویق در کار، فرهنگ سازمان، تضمین اشتغال و مطالبات سازمان و عوامل فراسازمانی شامل سه عامل انتظارات جامعه، منزلت اجتماعی و روند سریع رشد علم و تکنولوژی می‌باشند. در مجموع می‌توان این عوامل را برای یادگیری فراگیران در آموزش‌های سازمانی مورد نظر قرار داد. توجه به این عوامل می‌تواند سازمان‌ها را در تحقق هدف «به‌کارگیری آموزش» یا «انتقال آموخته‌ها به میدان عمل» که دغدغه همیشگی مدیران و یک شاخص اصلی برای سنجش اثربخشی آموزش است، یاری نماید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identification of Non Educational Factors Affect On Application of Training in Organization: Environment and Meta-Organizational Factors
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of the study is to identify factors that does not originate directly from the training program and how to implement it, but included in the two following categories of “organization environment” and “meta-organizational factors” affecting the training application in the organization. The findings of the study were obtained using qualitative research and case study method. The research analysis unit was Ferdowsi University of Mashhad in 2014. To collect data, 34 people were considered for the population, including 13 managers, 12 faculty members and 9 employees. The research instrument was open interview and semi-structured interview. Results showed that factors affecting the training application in university following factors related to organization environment include eight factors: climate of application of Education, Supervisor and Peer Support, outcome of application, Providing a appropriate substrate, Encourage to work,Organization Culture, Occupation Guarantee and Organization Demandsand meta-organizational factors are 3 factor: Expectations of society, Social status and the rapid development of science and technology. Considering these factors could help organizations to achieve the goal of “Application of Training”, that is the perennial concerns of managers and main factor to assess the effectiveness of education.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حمیده لطفی |
کارشناس ارشد، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

محمدرضا آهنچیان | mohammad reza
دانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)

مرتضی کرمی |
دانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_14941_c42c444f516310b1f51ebf4a4b2390cd.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245860.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات