این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۹۷-۱۲۴
عنوان فارسی
شناسایی ارتباط ابعاد تعهد سازمانی و کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان (همبستگی کانونی)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر به بررسی همبستگی کانونی بین مؤلفههای تعهد سازمانی، یعنی متغیرهای x شامل تعهد عاطفی، هنجاری و مستمر و مؤلفههای کیفیت خدمات ارائه شده به کارکنان، یعنی متغیر y شامل پاسخگویی، اعتماد، اطمینان، همدلی و حفظ ظاهر جهت تعیین همتغییری بین دو مجموعه متغیر انجام شده است تا بتوان الگوی مناسب روابط بین مجموعه متغیرهای کانونی کیفیت خدمات را تعیین و امکان استفاده از ضریب همبستگی کانونی برای ارائه روش پیشبینی تغییر وضعیت کیفیت خدمات را فراهم کرد. به این منظور با استفاده از روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه در بین کارکنان باجه شعب بانک انصار شهر تهران با استفاده از نمونهگیری تصادفی 320 نفر انتخاب شدند. اطلاعات با استفاده از نرمافزار لیزرل وspss تجزیه و تحلیل شد. نتایج حاصل از همبستگی کانونی نشان داد که ترکیب خطی مناسبی بین تعهد سازمانی کارکنان و کیفیت خدمات ارائه شده توسط آنان وجود دارد. تعهد عاطفی و هنجاری رابطه مستقیم و تعهد مستمر رابطه عکس با مؤلفههای کیفیت خدمات را دارا میباشند. همچنین تعهد هنجاری و همدلی داشتن در مقایسه با سایر متغیرهای کانونی بیشترین نقش را در ایجاد اولین ضریب همبستگی کانونی داشتهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying Relationship between Organizational Commitment and Quality of Services Using Cca
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to examine the correlation between canonical variables (x component) of organizational commitment, including (affective commitment, normative and continuous variable) and quality of services provided to employees (y components), including (responsibility, reliability, trusting, empathy, tangibility). These two sets of change variables are taken to be a suitable model for determining the relationship between Y components. Also it would use to provide a prediction method for y components using canonical correlation. At first, the theoretical model and the theories between the variables were developed and for surveying the research theories structural equation was used. ansar bank counter staves of Tehran city are the statistical population. 320 employees were picked based on the Morgan table using random sampling. A questionnaire was used to collect data, and its reliability and validity assessed by Cronbach's alpha and confirmatory factor analysis. Results of canonical correlation showed a good linear combination between organizational commitment and service quality offered by them. Affective and normative commitment has direct relation with quality components, and continuance commitment correlated inversely with quality components. Normative commitment in empathy have the greatest role in creating the first canonical correlation coefficient as well as a comparison with other canonical variables.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیدرضا سید جوادین | seyed reza
استاد، گروه بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مرجان فیاضی |
استادیار، گروه منابع انسانی، دانشکده مدیریت ، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
حسین بلوچی |
دانشجوی دکترای، مدیریت بازاریابی بین الملل، دانشکده مدیریت، دانشگاه سمنان، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_14443_213722416b13c5cc20ab6d09a813893b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245876.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات