این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۱-۲۲

عنوان فارسی طراحی مدل ساختاری مدیریت دانش مشتری بانک با استفاده از مدل‌سازی ساختاری تفسیری
چکیده فارسی مقاله امروزه مشتری به عنوان مهم‌ترین منبع دانش برای سازمان‏ها شناخته شده است. مزیت رقابتی پیش از این با نوآوری در محصول و ایجاد نام تجاری حاصل می‏شد، اما در قرن بیست‏ویکم که سازمان‌ها با تعاملات بیشتری هستند، ایجاد مزیت رقابتی بوسیله جمع‏آوری اطلاعات مشتری به دست می‏آید. در این مقاله با هدف تدوین یک مدل ساختاری با استفاده از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری، جمع‏آوری نظر خبرگان از راه پرسشنامه و تحلیل مقایسه‏ای داده‏ها، در‌مجموع 25 عامل مهم و مؤثر بر فرآیند پیاده‏سازی مدیریت دانش مشتری در بانک شناسایی شد. تحلیل مدل ساختاری نشان داد که متغیرهای تعهد مدیریت ارشد، مجموعه مدیران میانی، فرهنگ سازمانی، منابع مالی و فناوری اطلاعات در دسته متغیرهای مستقل قرار می‏گیرند و دارای قدرت هدایت بالا ولی شدت وابستگی پایین هستند و همانند سنگ زیربنای مدل عمل می‏کنند و برای شروع کارکرد سیستم باید در مرحله اول روی آنها تأکید کرد. سایر متغیرها از نوع متغیرهای متصل هستند که دارای قدرت هدایت و وابستگی بالا هستند و هر نوع تغییر در آنان می‏تواند سیستم را تحت تأثیر قرار دهد. نتیجه نهایی از ارتباطات عوامل در مدل بیانگر این است که پیاده‏سازی فرآیند مدیریت دانش مشتری در رسیدن به عواملی مانند رضایت مشتری، افزایش کیفیت خدمات و نگه‌داشت مشتری به عنوان دارایی و در نهایت کسب مزیت رقابتی، مؤثر است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Using interpretive structural modeling (ISM) to develop a customer knowledge management model in banking industry
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, customer is known as the organizations’ most important source of information. The competitive advantage was lately obtained by innovation of product and creating a brand, but in twenty first century, companies are facing more interactions creating a competitive advantage which is obtained by gathering customer knowledge. This study intends to determine a structural model by the application of interpretive structural modeling (ISM). According to the interpretive structural modeling findings, twenty five important and effective factors on the process of implementing the customer knowledge management in the bank have been identified. The structural model analysis showed that following variables of the superior management commitment, the middle managers, organizational culture, financial resources and information technology are the main factors, and act like the foundation of the model. Any type of change on other factors which have high levels of guidance and dependency, could affect the system and system outcome could also change these variants again. The final result of factor in model expresses that executing and implementing the customer knowledge management process is effective at achieving factors such as customers' satisfaction, increase of service quality and keeping customers as a valuable asset and finally obtaining a competitive advantage.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بابک تیمورپور |
- استادیار، گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

رضوان امیری اقطاعی | amiri aghtaee
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_12391_a90e6acd7d821f021a12d735484bf8e2.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245900.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات