این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۴۹-۶۹
عنوان فارسی
سنجش و بهبود کیفیت خدمات داخلی سازمان: روششناسی تلفیقی ماتریس کنترل عملکرد و نظریه مجموعههای راف
چکیده فارسی مقاله
چکیده مفهوم کیفیت خدمات داخلی، موضوعی است که در دهههای اخیر با در نظر گرفتن اهمیت و نقش آن در توسعه و کارآیی نیروی انسانی، توجه بسیاری از مدیران سازمانها را به خود جلب کرده است. از این رو پژوهش حاضر به دنبال بررسی سطح کیفیت خدمات داخلی سازمان و انتخاب راهبرد مناسب به منظور بهبود آن میباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش اجرا پیمایشی است. به منظور جمعآوری دادهها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری، کارمندان سازمان برق منطقهای یزد میباشد به منظور تصمیمگیری در رابطه با اولویتبندی اقدامهای بهبود، از نظریه مجموعههای راف بهره گرفته شده است. نتایج تحلیل دادهها نشان میدهد از بین بیستوشش مؤلفه کیفیت خدمات داخلی شش مؤلفه جزء عوامل نیازمند به بهبود در سازمان مورد مطالعه هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Internal service quality measurement and improvement: integrated approach Performance Control Matrix (PCM) and Rough Set Theory
چکیده انگلیسی مقاله
Internal service quality and its role and importance in developing and increasing HR efficiency has considered by most managers in recent decades. The present study sought to examine the internal service quality of Yazd Regional Electric and chooses a proper strategy improving the quality of local services in the organization as a result. This study is an applied one and is based on survey method. Data were collected from 26 components questionnaires. Research community included staff of the organization. Also, the sample size were calculated using the initial questionnaire and Cochran's formula. Performance control matrix used to identify components are needed to be improved. Also, in order to prioritize improving measures, Rough set theory is used. Data analysis show that there are 6 criteria needed to improve. So, these criteria prioritized using RST.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی مروتی شریف آبادی | morovati sharif abadi
- استادیار، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
سعید پیرو |
کارشناسی ارشد، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه یزد (Yazd university)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_12393_0c73d9d8145472f2a49c9735d2ddb8a4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245902.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات