این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۷۲-۹۸

عنوان فارسی ملاحظات سازمانی گذار به اقتصاد یادگیرنده در ایران
چکیده فارسی مقاله نوآوری در کشورهای در حال توسعه کمتر از حد انتظار است، بنابراین این کشورها نیازمند توجه به پارادایمی متفاوت برای توسعه - مانند اقتصاد یادگیرنده - هستند که با تمرکز بر یادگیری مولد و رویکرد عمل، استفاده و تعامل به نوآوری، بستر مورد نیاز برای ایجاد و اشاعه تعاملات غیر رسمی به منظور اکتساب دانش فنی مورد نیاز را فراهم آورد. در این مقاله، عوامل مؤثر بر گذار به اقتصاد یادگیرنده در ایران مورد بررسی قرار گرفته است. رویکرد پژوهش، استقرایی و نحوه انجام آن، کیفی بوده و بر‌اساس تئوری داده‌بنیاد، مضامین یازده‌گانه و ابعاد قابل توجه در این رابطه استخراج شده‌اند. با توجه به نقش و اهمیت سازمان در رابطه با مضامین و ابعاد مشخص شده، ملاحظات سازمانی گذار به اقتصاد یادگیرنده در ایران شامل سازمان یادگیرنده، نایادگیری سازمانی، یادگیری سیاستی و ظرفیت سازمانی و ظرفیت جذب و قابلیت سازمانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Iran’s transition to learning economy: Organizational implications
چکیده انگلیسی مقاله In developing countries, innovation is less than expectation, so these countries require to consider a different development paradigm such as learning economy that focus on active learning and the “doing, using and interacting” innovation approach for introducing the required context for creating and diffusing informal interaction that may result to technical knowledge acquisition. In this paper, the effective factors on Iran’s transition to learning economy have been identified. Research approach is inductive and qualitative and themes and components have been identifies based on grounded theory. By considering the importance and role of organization in relation with determined themes and components, organizational implications for Iran’s transition to learning economy include learning organization, organizational unlearning, policy learning and organizational capacity, and absorptive capacity and organizational capability have been investigated.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید حمید خدادادحسینی | seyed hamid khodadad hosseini
- استاد، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

بهنام عبدی |
دکتری سیاست گذاری علم و فناوری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

علیرضا حسن زاده |
- دانشیار، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

علی محمد احمدی | ali mohammad
استادیار، پژوهشکده اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_12394_09144e6994c154a46780b3b032a1cb2e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245903.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات