این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۹۹-۱۲۹
عنوان فارسی
بررسی آثار تاکتیکهای مدیریت تأثیر روی موفقیت در مسیر حرفهای
چکیده فارسی مقاله
رفتارهای تأثیرگذار کارکنان در محیطهای سازمانی ملموس و قابل مشاهده است. این رفتارها نه تنها بر تصمیمها و پیامدهای سازمانی بلکه بر مسیر حرفهای افراد در سازمان مؤثرند. یکی از مهمترین موضوعات در ارتباط با مسیر حرفهای افراد در سازمان، رفتارهای تأثیرگذاری است که به منظورهای متفاوت از جمله ارتقای آنها صورت میگیرد. با توجه به اهمیت این امر، پژوهش حاضر با هدف بررسی تاکتیکهای مختلف مدیریت تأثیر بر مسیر حرفهای صورت گرفته است. این پژوهش از نوع پیمایشی، از نظر هدف کاربردی و با رویکرد کمی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی و از نوع همبستگی و به طور مشخص مبتنی برمدلیابی معادلات ساختاری است. در مدل تحلیلی پژوهش تاکتیکهای مدیریت تأثیرمتغیر مستقل، مسیر حرفهای متغیر وابسته و متغیرهای جنسیت، سن، سابقه کاروتحصیلات متغیر تعدیلگر میباشند. یافتههای پژوهش نشان میدهد که تاکتیکهای مدیریت تأثیر بر مسیر حرفهای اثر مثبت و تعیینکننده دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Surveying Impact of Impression Management Tactics on Career: Case of Bonyad Shahid
چکیده انگلیسی مقاله
The affecting behaviors of employees in an organization environment are to be realizable and visible. Such behaviors influence decisions and organizational outcomes and employees’ career in the organization. One of the most important issues related to personnel’s career in the organization is different influential actions which are done to achieve different goals. Due to the significance of career, present study was carried out to investigate the impact of impression management tactics on the employees’ career. This study is an applied and descriptive survey. In terms of data collection procedure, the present study was correlational and based on structural equation modeling. The data were collected through a validated instrument consisting of 28 items measured on a five point Likert scale. In the analytic model of the study, impression management tactics was independent variable, carrier was the dependent variable, and gender, age, education, and working experience were moderator variables. Results of the study showed that the impression management tactics have significant positive impact on the employees’ career.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شاپور شرافت |
دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
مژگان روشن نژاد |
دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
اسلام کریمی |
- دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
آرین قلی پور |
استاد، گروه مدیریت منابع انسانی دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_12395_c3ec2f2c119bc17884c8720de94d092e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245904.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات