این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۴۴-۶۳

عنوان فارسی ارزیابی و رتبه‌بندی رابطه سامانه‌های بانکداری الکترونیکی و ظرفیت جذب منابع مالی بانک
چکیده فارسی مقاله در عرصه بسیار رقابتی بانکداری امروز توانایی جذب منابع مالی به یکی از پیش‌نیازهای اساسی عملکرد مؤثر و حفظ بقای بانک‌ها تبدیل شده است. از این رو بانک‌ها برای توسعه ظرفیت خود در این زمینه به راهبردهایی مانند توسعه بانکداری الکترونیک روی آورده‌اند. پژوهش حاضر به بررسی این مسئله می‌پردازد که بکارگیری سامانه‌های گوناگون بانکداری الکترونیک چگو‌نه و تا چه میزان می‌توانند ظرفیت بانک‌ها در جذب منابع مالی از راه تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در این بانک توسعه دهند. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری آن نیز شامل یکی از مشتریان یک شعبه از بانک است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که هر سیزده سامانه بانکداری الکترونیکی مورد بررسی رابطه معنادار و مثبتی با توانایی بانک در جذب منابع مالی داشته‌اند و در این میان سه سامانه اعلام موجودی کارت، سامانه پایا (مبادله پایاپای منابع مالی) و سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتنا) از بیش‌ترین ارتباط مثبت با جذب منابع مالی بانک برخوردار بوده‌اند.این نتایج نشان می‌دهند که توسعه بانکداری الکترونیکی عامل مؤثری در تشویق مردم برای سرمایه‌گذاری در بانک مورد بررسی به شمار می‌رود. بر این مبنا پیشنهادهایی کاربردی و نظری به مدیران و پژوهشگران این عرصه ارائه می‌شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluating and Rating the Relationship Among e-Banking Services and Financing Capacity of Bank
چکیده انگلیسی مقاله In the modern highly competitive banking era, ability of collecting financial resources has become one of the main prerequisite of effective performance and survival of the banks. Hence, banks have turned to strategies such as electronic banking development to develop their capabilities. This research shows that how and to what extent of applying various electronic banking systems can develop the banks capabilities in collecting financial resources by motivating people to invest in these banks. The research method is of descriptive and solidarity type. The population consists of the customers of Ansar bank branches in Tehran province that are taken by random sampling, and 440 were selected. The results of the research indicate that all 13 studied electronic banking systems have meaningful and positive relationship with the bank capabilities in collecting financial resources, and among them 3 systems of point of sale (POS) and PAYA system (financial resources barter) and Telephone bank system have the greatest positive relation with collecting of financial bank resources. These results show that the electronic banking development is an effective factor in motivating people to invest in studied banks. On this basis, practical and theoretical recommendations are provided for managers and researchers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله صادق سلیمی بنی | salimi beni
استادیار، پژوهشگاه اسلامی امام صادق ع ، قم، ایران

ناصر عسگری |
استادیار، دانشکده مدیریت دانشگاه هوایی شهید ستاری، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه هوایی شهید ستاری (Shahid sattari university of aeronautical engineering)

جواد خوش منظر |
- کارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات سمنان، سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_12165_e4505188654dc23af03f26c083208c12.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245909.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات