این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۱۰۷-۱۲۷

عنوان فارسی کاربرد نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر پذیرش بازاریابی الکترونیک از سوی کارشناسان کشاورزی
چکیده فارسی مقاله هدف مطالعه حاضر تحلیل عواملی است که باعث می‌شود تا کارشناسان کشاورزی به کاربران بازاریابی الکترونیک کشاورزی تبدیل شوند. در پژوهشی توصیفی همبستگی، متغیرهای پژوهش در قالب نظریه رفتار برنامه‌ریزی شده اولویت‌بندی شدند، همبستگی بین متغیرها با پذیرش محاسبه و مؤثرترین متغیرها بر پذیرش، از روش رگرسیون لجستیک تعیین گردید.نتایج نشان داد هر سه عامل باور رفتاری (نگرش)، باور اصولی (هنجار ذهنی) و باور کنترلی (کنترل رفتاری درک شده) بر پذیرش مؤثر بودند. از بین توانایی‌ها و مهارت‌های فردی، متغیر اشتغال در کشاورزی، بیش‌ترین سهم را بر پذیرش داشت که مربوط به باور کنترلی پاسخ‌دهندگان می‌شد. بعد از آن به ترتیب باور مثبت نسبت به بازاریابی الکترونیک و اعتقاد به تأثیر آن بر کاهش واسطه‌های سنتی، از متغیرهایی بودند که به عامل باور رفتاری اختصاص داشتند و در شکل‌گیری نگرش کارشناسان نقش مهم‌تری به خود اختصاص دادند. در نهایت نیز شرکت‌های کشاورزی، مؤثرترین متغیر در بین دیگر مؤلفه‌های تأثیرگذار بازار کشاورزی بر هنجار ذهنی کارشناسان بودند که در عامل باور اصولی قرار داشت. پاسخ‌دهندگان در شرایط فعلی، شبکه شرکت‌های خدمات مشاوره کشاورزی با نقشی واسطه‌ای بین تولیدکنندگان و مشتریان را گزینه مناسبی در بازاریابی الکترونیک برای کشاورزان محلی انتخاب کردند تا شرکت‌ها از طریق سامانه مجازی، بدون ایفای نقش مستقیم در خرید و فروش، صرفاً به ارائه اطلاعات محصول کشاورزان به متقاضیان بپردازند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Application of Theory of Planned Behavior on E-Marketing Adoption by Agricultural Experts
چکیده انگلیسی مقاله The present study aimed to analyze affecting factors on agricultural experts moving toward becoming agricultural e-marketing users. During a correlation-descriptive research method, variables of the study were prioritized through Theory of Planned Behavior (TPB) and correlation between variables and adoption was computed and finally the most effective variables on adoption were determined using logistic regression. Results showed that behavioral belief (Attitude), normative belief (Subjective norm) and control belief (Perceived Behavioral Control) were affecting adoption. Among personal abilities and skills, engagement in agricultural jobs had the greatest effect on adoption which was related to control belief of the respondents. positive belief toward e-marketing and believing that had next great effect on decreasing traditional interferences respectively and variables related to behavioral belief had more important role in forming attitude of experts. Finally, agricultural companies were the most affecting variables on subjective norm of experts among other affecting components of agricultural market included in normative belief. Respondents selected network of agricultural advisory service companies which had an interference role between producers and customers as a proper option in e-marketing for local farmers. In this case, companies could merely deal with providing information of farmers’ products to suppliants through internet websites without playing direct role in buying and selling.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیدجابر علویون | seyed jaber
دانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، دانشکده جغرافیا، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

محمد چیذری |
استاد گروه ترویج و آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

محمدصادق اللهیاری | mohammad sadegh
دانشیار گروه مدیریت کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی رشت (Islamic azad university of rasht)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_12168_23d695f6a991ebc019dc43c652c4dcb9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245912.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات