این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۳، شماره ۴، صفحات ۱۳۷-۱۵۶

عنوان فارسی پیشایندهای موقعیتی رضایت کاربران از سیستم‌ها و فنّاوری اطلاعات
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف طراحی، آزمون مدل پیشایندهای موقعیتی رضایت کاربران سیستم‌ها و فنّاوری اطلاعات در سازمان‌های اجرایی انجام شده است. برای انجام پژوهش، پرسشنامه‌هایی برای سنجش متغیرهای پژوهش تهیه و پس از اطمینان از پایایی و روایی محتوا در بین نمونه 379 نفری از کارکنان قلمرو مکانی توزیع شد. برای بررسی فرضیه‌های پژوهش، نخست مدل‌های اندازه‌گیری برآورد و آزمون شد، سپس داده‌ها به مدل‌های معادله ساختاری برآزش شدند. بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش معلوم شد که همه عوامل موقعیتی، بجز پشتیبانی زیرساختاری در ادراک سهولت استفاده از سیستم‌ها و فنّاوری اطلاعات اثر مثبت معناداری دارند، ضمن اینکه ادراک از سهولت استفاده سیستم‌ها و فنّاوری اطلاعات نیز به نوبه خود در رضایت کاربران آن‌ها اثر مثبت دارد. دوم اینکه از میان عوامل موقعیتی، تنها تناسب کار و فنّاوری و پشتیبانی فنی در ادراک سودمندی سیستم‌ها و فنّاوری اطلاعات اثر مثبت معنادار دارند؛ هر چند معناداری تأثیر ادراک سودمندی سیستم‌ها و فنّاوری اطلاعات در رضایت کاربران تأیید نشد. در نهایت معلوم شد، تنها مشارکت کاربر است که به طور مستقیم در رضایت کاربر اثر مثبت دارد. همچنین مطالعه فرعی پژوهش نشان داد که متغیر ادراک سودمندی نقش تعدیل‌گری در تأثیر ادراک سهولت استفاده از سیستم‌ها و فنّاوری اطلاعات در رضایت کاربر دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating situational antecedents of IS/IT user satisfaction
چکیده انگلیسی مقاله This study is aimed to design and examine a model for situational antecedents of IS/IT user satisfaction in administrative organizations. In this regard, questionnaires related to research variables were prepared and after ensuring the reliability and the content validity, were distributed among 379 employees as a sample. In order to test the hypotheses, first of all, measurement models were estimated and tested. Then, the data were fitted to structural equation. Results showed that all of situational factors, except IT Infrastructure of IS/IT, had positive meaningful effects on perceived ease of use in %99 confidence level. Moreover, perceived ease of use had a significant positive effect on user satisfaction. Among the situational factors examined, only task-technology fitted and technical support had a significant positive effect on perceived usefulness of information technology; however the significant effect of perceived usefulness on user satisfaction was not confirmed. Finally it was revealed that among mentioned situational factors, it is user involvement that has a direct positive effect on user satisfaction. Also, based on the result of the side-study, perceived usefulness of IT/IS has a moderating effect on the impact of IS/IT ease of use on user satisfaction.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مصطفی هادوی نژاد |
استادیار گروه مدیریت دانشگاه ولی عصر عج ، رفسنجان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ولی عصر رفسنجان (Valiasr university)

هدی محمود جانلو | mahmood janlow
کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه ولی عصر عج ، رفسنجان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ولی عصر رفسنجان (Valiasr university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_12040_f3f148677a97b3ba25baeb7916064135.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245927.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات