این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۲۳-۴۴
عنوان فارسی
تجزیه و تحلیل قابلیت های وب۲ در صنعت بیمه: ارائه مدل مفهومی
چکیده فارسی مقاله
صنعت بیمه ایران در زمینه بهرهگیری از قابلیتهای اینترنت بهمنظور بهبود فرایندهای کسبوکاری و بهخصوص برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان دارای سطح بلوغ پایینی میباشد. از طرف دیگر استفاده از وب 2 بهعنوان یکی از بهروزترین رویکردها در زمینه تجارت الکترونیکی و با ابزارهایی مانند وبلاگها، ویکیها، شبکههای اجتماعی آنلاین، مشاپها و آر.اس.اس، فرصت مناسبی برای تعمیق ارتباطات شرکتها با مشتریان، دریافت بازخور گسترده و حاصل شدن هوش جمعی فراهم میکند. هدف از انجام این پژوهش در همین راستا، ارائه مدل مفهومی برای بهکارگیری اثربخش وب 2 در صنعت بیمه از راه شناسایی مؤلفههای مؤثر در این حوزه میباشد. به این منظور پس از طراحی مدل مفهومی با توزیع پرسشنامه از خبرگان دانشگاهی در مورد روایی و میزان اهمیت هر یک از مؤلفهها نظرسنجی شده است. دادههای جمعآوری شده نیز از راه آزمون دو جملهای تجزیه و تحلیل شدند و سپس با استفاده از روش تاپسیس، اقدام به رتبهبندی مؤلفهها از نظر میزان اهمیت شد. براساس نتایج دسترسی به منابع عظیم اطلاعات، مهمترین پیشرانه بهکارگیری وب 2 و قابلیت فراهم آوردن بازخور سریع برای ذینفعان، پراهمیتترین قابلیت این رویکرد میباشد. واژههای کلیدی: وب 2، صنعت بیمه، بیمه الکترونیکی، شبکههای اجتماعی، هوش جمعی.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analysis of Web 2.0 Capabilities in Insurance Industry: Presenting Conceptual Model
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract The insurance industry of Iran has a low level of maturity in utilizing the capabilities of Internet for improving its business processes, especially when it comes to effective interaction with customers. On the other hand, Web 2.0 as one of most modern approaches in electronic business, incorporating tools such as weblogs, wikis, online social networks, mashups and R.S.S, creates a great opportunity for insurance companies to deepen their communications with their customers, gain extensive feedback and harness collective intelligence. Accordingly, the goal of this research is to design a conceptual model for the effective adoption of Web 2.0 in insurance industry by identifying the relevant components in this context. In order to do this, after designing the model, by distributing a questionnaire, we ask the opinions of academic experts about the validity and importance of the components of the model. Consequently, the gathered data are analyzed by the Binomial test and then, using TOPSIS technique, the components are ranked in terms of importance. According to the results, reaching for a huge volume of information is the most important driver for Web 2.0 adoption and gaining immediate feedback for the stakeholders is the most important capability of Web 2.0 in the insurance industry. Keywords: Web 2.0, Insurance Industry, Electronic Insurance, Social Networks, Collective Intelligence.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا حسن زاده |
دانشیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
شعبان الهی |
دانشیار گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
علی ودادی |
کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات ، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_10981_d74b1e149cf1c385227208ca2af50b4d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245950.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات