این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۱-۱۹۱
عنوان فارسی
بررسی ریسکهای برونسپاری فرایندهای کسب وکار در بانک تجارت ایران
چکیده فارسی مقاله
امروزه، مسائلی چون رقابت،پیچیدگیهای فناورانه، تخصصیشدن کارها و افزایش هزینهها سبب شده تا سازمانها در الگوهای مدیریتی خود تجدید نظر کرده و برای دستیابی به مزیتهای رقابتی به استراتژیهای جدید روی آورند. یکی از این استراتژیها، تمرکز بر شایستگیهای محوری و واگذاری بسیاری از فعالیتها به سازمانهای خارجی (برونسپاری) است. بانکها نیز برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان، کاهش هزینهها، ارتقای کیفیت خدمات وبهبود عملکرد، افزایش انعطافپذیری، دستیابی به مهارتها و فناوریهای جدید و تمرکز بر قابلیتهای کلیدی،برخی از فعالیتهای خود را برونسپاری میکنند. علیرغم اینکه برونسپاری میتواند منافع متعددی را برای سازمان به ارمغان آورد، ریسکهای متعددی دارد که نیازمند مدیریت جدی ومؤثر است. هدف این مقاله شناسایی این ریسکها و بررسی تأثیر آنها بر برونسپاری فرایندهایکسبوکار بانکها است. در این پژوهش، بانک تجارت برایمطالعه موردی انتخاب شده است.ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه است که میان متخصصان این حوزه و مدیران و دستاندرکاران بانک تجارت توزیع شده است.نتایج نشان میدهد که از میان ریسکهای شناسایی شده، ریسک استراتژیک بهوسیله پاسخدهندگان رد و سه ریسک شکست مالی، عملکرد و ریسک روانی-اجتماعی تأیید شدهاند. همچنین، ریسک عملکرد بالاترین اهمیت را در میان دیگر ریسکها در برونسپاری فرایندهای کسبوکار بانک دارد. چکیده
کلیدواژههای فارسی مقاله
ریسک، برونسپاری، فرایند کسبوکار، بانک،
عنوان انگلیسی
Investigating the risks of business process outsourcing in Tejarat bank of Iran
چکیده انگلیسی مقاله
In recent times issues such as competition, technological complexities, specialization of tasks and cost increases causes organizations to reconsider their managerial models and to turn to new strategies for reaching competitive advantage. Two such strategies are concentration on core capabilities and the transfer of some activities to external organizations (outsourcing). In line with these trends banks in order to give appropriate services to customers, decrease costs, upgrade service quality, improve performance, increase flexibility, gain access to new skills and technologies and focus on key capabilities, outsource some of their activities. Although outsourcing can have advantages for organizations, it has risks which must be effectively managed. The purpose of this research is to identify these risks and investigate their impact on business process outsourcing of banks. Tejarat bank of Iran was selected as a case study. The data gathering tool of this paper was a questionnaire that was distributed among the experts in the field and managers of Tejarat bank. The results show that among identified risks, strategic risks were rejected and the three risks of financial failure, performance and social-psychological kind were accepted as being valid by experts. It was further identified that performance risks have the highest importance among other risks of business process outsourcing.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
risk, Outsourcing, Business Process, bank
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_5624_550424c46f85045dae2feaa2eb41739e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245981.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات