این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۱-۲۲
عنوان فارسی
بررسی رابطه بین عوامل شخصیتی و کارآفرینی ( پژوهشی پیرامون کارکنان شرکت دادهورزی سداد )
چکیده فارسی مقاله
با توجه به افزایش سطح رقابت و نقش انکارناپذیر خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در بقای سازمانها و خلق مزیت رقابتی، لزوم شناسایی و پرورش افراد خلاق و کارآفرین در سازمانها بیش از پیش احساس میشود، بهنحوی که سبب ترغیب به تلاش بیشتر مدیران سازمانها در این حوزه میشود. در پژوهش حاضر، عوامل مؤثر بر تحقق کارآفرینی از منظر تفاوتهای فردی و ویژگیهای شخصیتی بررسی شده است. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی و از شاخه همبستگی و مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری تحقیق شامل کارمندان شاغل در یکی از شرکت دادهورزی سداد میباشد که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدهاند؛ ابزار اصلی گردآوری دادهها، پرسشنامه با طیف پنج گزینهای لیکرت میباشد. نتایج تحقیق نشان میدهد که ابعاد و ویژگیهای شخصیتی با کارآفرینی همبستگی دارند. عوامل شخصیتی نظیر وظیفهشناسی، برونگرایی و گشودگی رابطه مثبتی با کارآفرینی سازمانی دارند؛ در حالی که بین ابعاد شخصیتی روانرنجوری و سازگاری با کارآفرینی سازمانی رابطه منفی و معناداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Considering the Relationship Between Personality Factors and Entrepreneurship: A Research About The Personnel of Sadad Informatics Corporations
چکیده انگلیسی مقاله
In view of increasing levels of competition and the indispensible role of creativity, innovation and entrepreneurship in organizational survival and the gaining of competitive advantage, there is a necessity for indentifying and developing creative people and entrepreneurs within organizations, in a way that urges organizations to struggle in this area. The present research, considers influential factors on achieving entrepreneurship in view of personality characteristics and individual differences. Research methodology incorporates both descriptive and correlation analysis based on structural equation modeling. Data was collected by means of a designed questionnaire that was distributed among personnel of Sadad Informatics Corp. data samples were selected in a random fashion. Research results indicated that personality dimensions and characteristics have a relationship with entrepreneurship. Personality factors such as conscientiousness, extroversion, and openness to experience have a positive relationship with entrepreneurship, whereas personality dimensions such as neuroticism and agreeableness did not have a meaningful relationship with entrepreneurship.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_5622_e50b7433a3273576d6547a1d18ee034d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-245988.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات