این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۱۰۷-۱۳۳
عنوان فارسی
ارتقاء خلق دانش سازمانی: تبیین نقش هوش سازمانی و یادگیری سازمانی
چکیده فارسی مقاله
در اقتصاد جدید، دانش نقش کلیدی در جامعه ایفا می کند و خلق دانش کلید رشد است. باور بر این است که عوامل سازمانی متفاوتی بر خلق دانش تاثیر دارد. در این مطالعه محققان به بررسی نقش هوش سازمانی بر خلق دانش از طریق یادگیری سازمانی پرداخته اند. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی از شاخه همبستگی و مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری است و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است. برای آزمون 3 فرضیه پژوهش از نمونه 140 نفره از کارکنان دفتر مرکزی شرکت سایپایدک استفاده شد. نتایج بدست آمده از آزمون مدل یابی معادلات ساختاری حاکی از آن است که رابطه علی بسیار قوی میان هوش سازمانی و یادگیری سازمانی و نیز میان هوش سازمانی با خلق دانش وجود دارد. همچنین رابطه علی مثبت و معنادار میان یادگیری سازمانی و خلق دانش وجود دارد. نتایج تحقیق می تواند سازمانها را در کسب مزیت رقابتی یاری نماید و آنان را به اهمیت روز افزون توجه به منابع انسانی سازمانی واقف نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانش،خلق دانش،هوش سازمانی،یادگیری سازمانی،
عنوان انگلیسی
Increasing knowledge creation: Explanation of the role of organizational intelligence and organizational learning.
چکیده انگلیسی مقاله
In the new economy, knowledge plays a key role in the society and knowledge creation is the key of growth. There are many different organizational factors that affect on knowledge creation. In this study, the authors have studied the role of organizational intelligence in knowledge creation through organizational learning. Research methodology includes both descriptive and correlation analysis based on Structural Equation Modeling. Data for this descriptive study was collected from 140 employees of Saipa Yadak trading co. to evaluate 3 original hypotheses. The results showed that there is a significant relationship between organizational intelligence and organizational learning and also between organizational intelligence and knowledge creation. The findings showed a positive and meaningful relationship between organizational learning and knowledge creation too.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
غلامعلی طبرسا |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
رقیه ابدالی |
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
سکینه حاتمی |
دانشگاه شهیدبهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات