این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پژوهش های ارتباطی
، جلد ۲۷، شماره ۱۰۱، صفحات ۳۳-۵۴
عنوان فارسی
تأثیر کنشهای اینستاگرامی سلبریتیها بر سبک زندگی کاربران ایرانی
چکیده فارسی مقاله
اینستاگرام بهعنوان یکی از شبکههای اجتماعی، تغییرات بنیادینی در سبک زندگی و فرهنگ ایرانیان ایجاد کرده و در میان سلبریتیها بهمثابه الگوی مرجع کنشگران، نقش پررنگی داشته است. پژوهش حاضر که هدف اصلی آن، تبیین کنشهای اینستاگرامی سلبریتیها بر سبک زندگی کاربران ایرانی است، از نوع کاربردی بوده و اطلاعات آن، به شیوه پیمایشی (کمی) گردآوری شده است. جامعه آماری، تمامی کاربران ایرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام را شامل میشود که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 384 نفر از آنان بهعنوان حجم نمونه انتخاب شدهاند. نمونهگیری نیز به شیوه غیر تصادفی هدفمند صورت گرفته است. نتایج پژوهش حاکی از این است که کنشهای سلبریتیها بر سبک زندگی کاربران ایرانی (الگوی مصرف، نوع پوشش، اوقات فراغت، مدیریت بدن و روابط میان فردی) تأثیرگذار است و در مجموع 25درصد از واریانس مربوط به تغییرات سبک زندگی کاربران ایرانی اینستاگرام، از طریق کنشهای سلبریتیها تبیین میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اینستاگرام، سبک زندگی، سلبریتی، کاربران ایرانی، کنش،
عنوان انگلیسی
The Impact of Instagram Activities of Celebrities on the Lifestyle of Iranian users
چکیده انگلیسی مقاله
Instagram has made fundamental changes in the lifestyle and culture of Iranians and has played a significant role among celebrities as a role model. The data of this practical research was collected throught survey, and the main purpose of research was to explain the Instagram actions of celebrities on the lifestyle of Iranian users. The statistical population was all Iranian users of the Instagram social network, and 384 of them were selected as the sample using the Krejcie and Morgan tables using purpusful sampling way. The results of the study showed that the actions of celebrities affected the lifestyle of Iranian users (consumption pattern, type of clothing, leisure time, body management and interpersonal relationships).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عاطفه عباسی |
کارشناسی ارشد علوم ارتباطات، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران
علی جعفری |
دکترای علوم ارتباطات، استادیار گروه علوم ارتباطات، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران
نشانی اینترنتی
http://cr.iribresearch.ir/article_40327_3987b4a3c75b737a69789ef177d46db0.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات